اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان کازرون خبر داد

افزایش 37 درصدی درآمد صندوق صدقات در کازرون

مدیر کمیته امداد کازرون گفت: در سال 91 بیش از 15 میلیارد و 423 میلیون ریال درآمد صندوق صدقات در سطح این شهرستان بوده که نسبت به سال پیش از آن 37 درصد رشد داشته است.

افزایش 37 درصدی درآمد صندوق صدقات در کازرون

پرویز شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: این آمار بیانگر آن بوده که وجود مشکلات مالی و اقتصادی نتوانسته است پایبندی مردم به اعتقادات دینی و کمک به محرومان جامعه اثر داشته باشد.

وی تعداد خانواده‌های زیر پوشش این کمیته را 7 هزار و 631 خانواده با جمعیت 17 هزار و 549 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 4 هزار و 340 خانوار بی‌سرپرست و یک‌هزار و 149 نفر یتیم هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان کازرون افزود: 2 هزار و 710 نفر حامی نیز در این شهرستان حمایت از ایتام را به عهده گرفته‌اند.

شفیعی در ادامه نقش خیران و حامیان در برطرف کردن مشکلات خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام را بسیار مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در سال 91 بیش از 7 میلیارد و 781 میلیون ریال از طریق حامیان به ایتام کمک شده است.

این مسئول ادامه داد: 530 دانشجو و یک‌هزار و 250 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان قرار دارند که فقط 360 نفر آنان دارای حامی هستند.

وی به راه‌اندازی کانون موقت برای پر کردن اوقات و فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش در تابستان اشاره کرد و گفت: هر ساله به مدت دو ماه در تابستان این کانون کلاس‌هایی برای آموزش در رشته‌های فنی و هنری در سطح این شهرستان راه‌اندازی می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون ابراز داشت: امور اردویی این کمیته در طول سال اردوهای سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس و درون‌استانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و دختران در شرف ازدواج و مادران زیر پوشش برگزار می‌کند.

شفیعی راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی تربیتی در مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت فردی و روانی با استفاده از اساتید مجرب و مربوطه برای مادران دارای دانش‌آموز، دانشجو و دختران در شرف ازدواج را از فعالیت‌های دیگر کمیته امداد این شهرستان عنوان کرد.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته به 300 نوعروس زیر پوشش این کمیته به ازای هر نفر 10 میلیون ریال به عنوان جهیزیه و نیز به 100 نفر پسر به ازای هر نفر 2 میلیون ریال، هدیه ازدواج پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد کازرون در پایان سرجمع پرداخت نقدی مستمری ماهانه این کمیته در سال گذشته به مدد جویان این شهرستان را بیش از 44 میلیارد و 205 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول