اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری رودسر:

فعالیت‌های انتخاباتی طبق قانون انجام شود

رئیس دادگستری رودسر گفت: فعالیت‌های انتخاباتی باید طبق قانون انجام شود.

فعالیت‌های انتخاباتی طبق قانون انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، ابراهیم سیدی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی این شهرستان با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای افتخارآفرینی در جهان است، اظهار کرد: هدف انتخابات نشان دادن پشتوانه مردم از نظام جمهوری اسلامی و محبوبیت نظام در بین مردم است.

وی برگزاری یک انتخابات پرشور، پرحرارت و با نشاط با حضور پر رنگ مردم را یک اصل دانست و افزود: تمام فعالیت‌ها باید در این راستا باشد و زمینه رقابت عادلانه برای همه کاندیداها فراهم شود.

این مسئول با اشاره به ایجاد یک فضای منصفانه برای رقابت تمام کاندیداها، متذکر شد: ایجاد فضای منصفانه یعنی جرمی در آن اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری که «هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست» خاطرنشان کرد: اگر مسایلی ایجاد شود که با تذکر، توجیه و ارشاد برطرف نشود با تشکیل پرونده قضایی با سرعت به جرم واقع شده رسیدگی می‌شود.

سیدی تصریح کرد: فعالیت‌های انتخاباتی باید طبق قانون صورت گیرد که ضمانت عدم اجرای قانون، مجازات است.

وی با اشاره به اینکه شور انتخاباتی ملازمه‌ای با بی‌قانونی ندارد، یادآور شد: جرایم انتخاباتی ممکن است در هنگام رأی‌گیری یا پس از رأی‌گیری اتفاق بیفتد.

رئیس دادگستری رودسر اضافه کرد: مرتکبان جرایم انتخاباتی ممکن است مجریان، ناظران، بازرسان، رسانه‌ها، نامزدها و دیگر اشخاص باشند.

وی، جرایم تبلیغاتی، عدم ضوابط و مقررات قانونی در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات، سوابق تحصیلی و سنواتی کذب، خرید و فروش رأی، تقلب در رأی دادن یا رأی گرفتن مانند رأی دادن با شناسنامه جعلی یا رأی گرفتن بیش از یکبار از رأی دهنده را از انواع جرایم انتخاباتی ذکر کرد.

سیدی تخریب در آرا و اسناد و اشیای انتخاباتی مانند صندوق، مهر، ربودن اوراق و اسناد انتخاباتی، ایجاد رعب و وحشت ... را از انواع اخلال در امر انتخابات ذکر کرد.

فرماندار رودسر نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه برای خلق حماسه سیاسی، آمادگی کامل داریم، اظهار کرد: افتخار ما ایجاد شور انتخاباتی به‌موقع در پای صندوق‌های انتخاباتی روز 24 خرداد است.

رضا دوست‌جلالی، بر شرکت گسترده و پرشور مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد.

وی افزود: مردم آگاه، هوشمند و ولایتمدار رودسر با مشارکت حداکثری در انتخابات 24 خرداد ماه حماسه‌ای دیگر در تاریخ خلق می‌کنند.

به گفته این مسئول، مردم با انتخاب کاندیدای اصلح مسیر انقلاب را به طرف پیشرفت و توسعه هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول