اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی دنباله مسیر نورانی بعثت، غدیر و عاشوراست

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، غدیر خم و عاشورا همگی در یک راستا بوده‌اند و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه همین مسیر نورانی است که به انقلاب مهدوی خواهد انجامید.

انقلاب اسلامی دنباله مسیر نورانی بعثت، غدیر و عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع رئیس و برخی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دو مسئله در اسلام دارای جنبه الهی هستند اظهار کرد: نخستین مسئله هدایت است؛ همه موجودات عالم از هدایت تکوینی خداوند بهره می‌برند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: از جمله هدایت‌های خداوند که در جمادات جریان دارد گردش ماه و ستارگان بر مسیر ثابت و متحرکی است که برای آنها تعیین شده و علاوه بر این گیاهان و جانوران هم هر یک بر اساس هدایتی که برایشان در نظر گرفته شده مسیر زندگی را می‌پیمایند.

این مرجع تقلید انسان را به عنوان موجودی مختار مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این میان تنها آدمی است که می‌تواند راه‌های مختلف را بنا به تشخیص خود انتخاب کند؛ اگر راه سعادت را بپیماید پیشرفت می‌کند و اگر از مسیر الهی جدا شود شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی نمی‌توان هر کسی را استاد و عالم نامید زیرا کسی می‌تواند این مقام را داشته باشد که با خداوند در ارتباط بوده و رفتار و گفتاری هماهنگ و اعتقاد به توحید و نبوت داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر علم‌آموزی از کسانی که با تقوا و دارای ارتباط با خداوند هستند گفت: در هر علم و دانشی باید جنبه‌های الهی را در نظر گرفت و قدرت خداوند را مشاهده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حکومت به عنوان دیگر مسئله دارای جنبه‌های الهی در اسلام بیان داشت: همه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) قصد تشکیل حکومت داشتند و اگر در این مسیر موفق نمی‌شدند راه صحیح آن را به مردم نشان می‌دادند.

وی ضرورت تحول در علوم انسانی را یادآور شد و افزود: علوم انسانی غربی در ایران جاری است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بارها بر تغییر محتوا در این رشته‌ها تاکید کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیستم حکومتی در اسلام عنوان داشت: پیامبر یا امام معصوم عهده‌دار حکومت هستند و در زمان غیبت هم فقیهی عادل، زمان‌شناس، اسلام‌شناس، شجاع و مدیر و مدبر باید در راس اداره امور قرار گیرد.

این مرجع تقلید در ادامه تقابل اسلام و کفر در کشورهایی چون سوریه، بحرین، افغانستان و عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: سلفی‌ها و تروریست‌های مزدور غرب در این کشورها بوده و جنایت و اهداف مستکبران را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، غدیر خم و عاشورا همگی در یک راستا بوده‌اند و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه همین مسیر نورانی است که به انقلاب مهدوی خواهد انجامید و زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر حضور حداکثری همه مردم در انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه گفت: همان طور که مردم ایران حضوری حماسی در 9 دی و 22 بهمن داشتند امسال هم با حضور دشمن‌شکن خود استکبار جهانی را ناامید و حماسه سیاسی را محقق می‌سازند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول