اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

قدرت بسیج مردمی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قدرت بسیج مردمی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است

قدرت بسیج مردمی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قدرت بسیج مردمی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی بوده و وجود چنین قابلیتی در حوادث بزرگ بسیار بیشتر از امکانات و تجهیزات کارآیی دارد و این همان چیزی است که کشورهای دیگر از آن بی‌بهره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه حضور پرشور و یکپارچه مردم و دستگاه‌ها، حماسه و افتخاری ماندگار در تاریخ کشور به ثبت رسیده و به نماد ارزشمندی از خدمت در جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

بیگی با بیان اینکه در جریان بازسازی مناطق زلزله‌زده، دنیا شاهد وحدت و همدلی ملت یکپارچه ایران بود، اظهار داشت: وحدت و همدلی ملت ایران در جریان این اتفاق، نشان دهنده این امر است که اگر نقطه‌ای از کشور متاثر از حادثه‌ای شود، همه برای درمان آن بسیج می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: موفقیت در بازسازی مناطق زلزله‌زده نتیجه همدلی و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف بود که در کنار یکدیگر برای پیشرفت روند بازسازی تلاش کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: نیکوکاران و خیرین در رشد و بالندگی هر جامعه‌ای نقش محوری دارند و در جریان زلزله اخیر آذربایجان نیز شاهد بودیم که خیرین، با همت و کرامت ستودنی، به یاری بازماندگان و آسیب دیدگان‌ شتافتند.

وی در ادامه، با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خیرین زلزله، اظهار داشت: برای قدردانی از کسانی که در ثبت این حماسه بزرگ حضور داشتند و با حضور آنها توانستیم بخش قابل توجهی از بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران را تحقق بخشیم، تکلیف خود دانستیم تا از آنها در سطح ملی تقدیر کنیم.

علیرضابیگی خاطر نشان کرد: در همین راستا برای الگوسازی در جامعه و ایجاد شوق و رغبت جهت استمرار مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کسانی که نیت انجام کارهای خیر را دارند، با برگزاری همایشی، تلاش خواهد شد تا از افراد و نهادهای مختلفی که در بازسازی مناطق زلزله‌زده شرکت داشتند تجلیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که طبیعی است که نخواهیم توانست از همه کسانی در کار بزرگ بازسازی مناطق زلزله‌زده شریک بودند تجلیل کنیم، تصریح کرد: این همایش یک اقدام نمادین است و در طی آن از  کسانی  که در کارهای برجسته همچون ساخت مدرسه و درمانگاه شرکت داشتند در حضور مسئولان کشور تجلیل و به مردم عزیز معرفی خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی حضور مقام معظم رهبری در میان زلزله‌زدگان در روزهای اولیه حادثه را ، آرامش خاطری برای مردم دانست و افزود: آن‌چه امروز دل مردم ما را گرم می‌کند این است که همه آمده‌اند تا ارسباران را بهتر و پررونق‌تر از گذشته بسازند تا این حادثه به تعبیر رهبر انقلاب سکوی پرشی برای عمران و آبادانی منطقه شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش خیرین در فاصله یک ماه بعد از وقوع زلزله ارسباران، اضافه کرد: خیرین سراسر کشور با برگزاری این همایش در روز 25 شهریور سال 91، تعهداتی را پذیرفتند که بخش قابل توجهی از آنها در بازسازی مناطق زلزله‌‌زده تحقق یافت و با توجه به این امر، تکلیف خود دانستیم تا از کسانی که در این حماسه، حضور داشتند در سطح ملی تشکر و قدردانی کنیم.

وی یادآور شد: این همایش در روز شنبه چهارم خرداد در سالن همایش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و در آن تلاش خواهد شد از افراد و نهادهای مختلفی که در بازسازی مناطق زلزله‌زده شرکت داشتند به صورت نمادین ،تجلیل شود. 

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول