اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی:

رئیس‌جمهور باید حافظ قوانین و منافع نظام باشد وگرنه ناکارآمد است

سخنگوی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهور باید حافظ قوانین و منافع نظام باشد در غیر این صورت پس از کنار رفتن، به عنوان یک دولت ناکارآمد معرفی می‌شود.

رئیس‌جمهور باید حافظ قوانین و منافع نظام باشد وگرنه ناکارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی شاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در جنگ تحمیلی همه استکبار، آمریکا و صهیونیست‌ها با تمامی قوا در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند، اما ایران اسلامی با مقاومت پیروز شد.

وی افزود: آنچه امام و شهدا می‌خواستند از درون نظام اسلامی شکل گرفت و پیروزی از آن مردم ما شد و با وجود آن تفکر عراق سکولار، پس از صدام یک عراق اسلامی به وجود آمده که در برابر صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

سخنگوی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های اخیر شاهد سقوط چهار دیکتاتور در جهان اسلام بودیم که به همه آموخت اگر از گفتمان امام خمینی(ره) را با مقاومت پاسداری کنیم، تحولات زیادی در جهان اسلام شکل می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: با حرکت صحیح و عمل درست با خلق حماسه سیاسی می‌توانیم فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که بتواند خواسته‌های امام و مقام معظم رهبری را محقق کند.

شاکری با اشاره به اینکه جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی را رزمندگان دوران دفاع مقدس تشکیل دادند، تصریح کرد: گروهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در راستای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری از بین افرادی در مناصب و پست‌های مختلف مانند رئیس دانشگاه شریف، اساتید دانشگاه‌ها، اقتصاد دان، دانشجو، پزشک و هنرمند دور هم جمع شده و این مجموعه را شکل دادند.

وی ادامه داد: جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی برای خلق حماسه سیاسی با عمل به معیارها و ملاک‌های مورد نظر رهبری حرکت کرده و قبل از ثبت نام کاندیداها با بررسی افراد و تعیین معیارها به شخص آقای زاکانی رسید، اما همان موقع هم اعلام کردیم در صورت کاندیداتوری آقای جلیلی با او رقابت نداریم.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مرحله بعد با توجه به اینکه آقای زاکانی احراز نشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاندیدای مورد نظر ما آقای جلیلی است، اما باید منتظر بود و دید که در مناظره‌ها و تبلیغات چه اتفاقی رخ می‌دهد و آن موقع نامزد نهایی را معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا در سال‌های اخیر جبهه‌های متنوع سیاسی شکل گرفته است، گفت: مباحث حزب، کانون، سازمان یا جمعیت با الفاظ حقوقی و با سازوکار مشخص شکل می‌گیرد، اما جبهه با ساختار بقیه تفاوت دارد و در واقع جبهه ثبت نمی‌شود و ساختار تشکیلات حزبی ندارد.

شاکری ابراز داشت: تکثر جبهه نشان‌دهنده شور و نشاط در بین مردم است و تعداد زیاد این جبهه‌ها یکی از مزیت‌های آنهاست که می‌توانند از این ظرفیت در راستای روشنگری مردم استفاده کنند.

وی در ادامه با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری ایران در داخل و خارج از کشور بیان داشت: دشمنان نظام از سال‌ها قبل برای انتخابات برنامه‌ریزی کردند و در گذشته با عملکرد خود نشان دادند که به دنبال ساقط کردن نظام اسلامی هستند.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی ادامه داد: انتخابات ساختار یک نظام است و هر نظامی بر روی ساختارهای خود سرمایه‌گذاری می‌کند و جایگاه رئیس جمهور در مسائل مختلف داخلی، بین‌المللی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

وی اذعان داشت: دشمن به دنبال توطئه خود از هر روشی است که یکی از این راه‌ها نفوذ‎ در رؤسای جمهور است.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم از این اقدام غافل‌گیر شدند که چطور هاشمی بعد از اینکه در انتخابات مجلس تهران به نتیجه نرسید و سی‌ام شد و سال 84 هم از رقیب شکست خورد، دوباره خود را کاندیدا کرد و اینکه چه کسانی از هاشمی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی از کاندیداها برای نامزد شدن خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار همه این افراد به آنها می‌گوید من به کسی نمی‌گویم بیایید یا نیایید، اما برخی از اخبار حاکی از آن است که خود هاشمی اصراری به شرکت در انتخابات نداشته است.

وی با اشاره به تعداد افراد احراز صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری افزود: به غیر از یکی که تأیید نشدن خود را ظلم دانسته باقی کاندیداها نتیجه را پذیرفته و اعلام کرده‌اند که تابع قانون هستند.

شاکری به نامه برخی به مقام معظم رهبری به منظور تأیید صلاحیت هاشمی اشاره کرد و گفت: نوشتن اینگونه نامه‌ها توجیهی ندارد و از سوی دیگر ساختار نظام پیش بینی چنین مواردی را کرده و شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این مسائل است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همه دولت‌ها و رؤسای جمهور در ایران بعد از اتمام دوره خود به عنوان دولت‌های ناکار آمد معرفی شدند، گفت: دولت‌هایی که تشکیل شدند همه مورد اقبال و اعتماد عمومی بودند و مردم به آنها رأی دادند و قسم یاد کردند که از قانون اساسی و تمکین کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید حافظ منافع اسناد بالا دستی مانند قانون اساسی، برنامه 5 ساله، چشم انداز 20 ساله و مصوبات مجلس باشد و از رأی مردم در برابر قانون حفاظت کند، در غیر این صورت پس از کنار رفتن، به عنوان یک دولت ناکارآمد معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات، حرکت دولت به سمت انفعال نظام پیش رفت، افزود: در این دوران حاکمیت دوگانه را برای اخذ اختیارات بیشتر از رهبری و سپردن آن به رئیس جمهور مطرح کردند.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی اضافه کرد: در دوران اصلاحات 125 نفر از شخصیت‌های دولت خطاب به رهبری نامه نوشتند و از ایشان خواستند جام زهر بنوشد و از اختیارات خود بگذرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران منطقی هستند، افزود: وقتی مردم در سال 84 به کارگزاران و اصلاح‌طلبان رأی ندادند، نشان می‌دهد که معتقد به ناکارآمد دولت‌های مذکور در آن برهه هستند.

شاکری ابراز داشت: مردم احمدی‌نژاد را درست انتخاب کردند، چون او فردی ساده زیست، پر تلاش و ضد صهیونیست بود اما احمدی‌نژاد دوره دوم در برابر قانون اساسی می‌ایستد و در برابر داوری رهبری در خصوص وزیر اطلاعات 11 روز قهر می‌کند.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت سه ماه است به خواسته رهبری در خصوص ارائه گزارش اقتصادی عمل نکرده، گفت: دولت فعلی در چند ماه گذشته در خصوص مطالبات مردم بی‌اعتنا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در سفرهای استانی با حضور در بین مردم از کاندیدای خود حمایت کرد و در ورزشگاه آزادی 50 میلیارد تومان برای معرفی کاندیدای دولت هزینه شد.

شاکری با اشاره به اینکه کاندیداتوری هاشمی بعد از 34 از عمر نظام توهین به انقلاب اسلامی است، افزود: از  این بابت توهین است که می‌گویند انقلاب اسلامی نتوانسته بعد از 34 سال فردی را تربیت کند که بتواند دولت را اداره کند لذا دوباره هاشمی را برای ریاست جمهوری آوردند.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول