اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

95 درصد پایه اولی‌های مازندران در کلاس‌های پیش دبستانی شرکت کردند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اینکه 95 درصد نو‌آموزان پایه اول ابتدایی سابقه آموزشی پیش‌دبستانی را دارند، گفت: مازندران در این زمینه رتبه نخست کشوری را دارد.

95 درصد پایه اولی‌های مازندران در کلاس‌های پیش دبستانی شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی سیاحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد:‌ این طرح در دو مرحله به صورت غربالگری و تشخیص تخصصی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در مرحله نخست طرح سنجش جسمانی نوآموزان، همه دانش‌آموزان از منظر شاخص‌های سلامت عمومی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

سیاحی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار نوآموز پایه اول در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: در نظر داریم امسال در مازندران 42 هزار و 500 دانش‌آموز پایه اول را تضمین سلامت کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه 34 پایگاه سنجش در سطح استان مشغول فعالیت هستند، افزود: سال گذشته 254 نفر در این طرح با ما همکاری کردند و امسال هم 260 نفر را برای این کار در نظر گرفتیم.

سیاحی با اشاره به اینکه سال گذشته 41 هزار دانش‌آموز ارزیابی شدند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 42 هزار و 500 نفر مورد ارزیابی قرار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه طبق آمار سال گذشته، 95 درصد از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی دارای سابقه آموزشی پیش‌دبستانی هستند، اظهار کرد: مازندران در این زمینه دارای رتبه نخست کشوری است.

سیاحی با اشاره به اینکه 62 درصد دانش‌آموزان هم به مدارس شهری مراجعه کرده بودند، تصریح کرد: 84 درصد از نوآموزان نیز دارای سابقه درمانی بودند.

وی با بیان اینکه کمتر از دو دهم درصد نوآموزان، دو زبانه هستند، گفت: پدران و مادران دانش‌آموزان هم در سن مناسبی هستند.

سیاحی با اشاره به اینکه طبق این آمار 96 درصد از پدران و 12 درصد از مادران نوآموزان شاغل هستند، اضافه کرد: حدود 20 درصد والدین آنها نسبت خویشاوندی داشتند.

وی با بیان اینکه جنسیت 49 درصد از نوآموزان کشور دختر و 51 درصد پسر هستند، گفت: آمار مازندران هم تقریباً نزدیک به آمار کشوری است.

سیاحی خاطرنشان کرد:‌ 60 درصد از نوآموزان پوسیدگی دندان داشتند.

انتهای پیام/86007/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول