اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد

ترویج ندادن پوشش ایرانی اسلامی مساوی با پذیرفتن لباس بیگانگان است / لزوم ساماندهی حوزه مد و لباس

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر حوزه مد و لباس را ساماندهی نکنیم و پوشش ایرانی اسلامی را ترویج ندهیم دیگران می‌آیند و مد و لباسشان را به تن ما می‌پوشانند.

ترویج ندادن پوشش ایرانی اسلامی مساوی با پذیرفتن لباس بیگانگان است / لزوم ساماندهی حوزه مد و لباس

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: مد و لباس تنها پوشاک و پوشش نیست بلکه به آن باید به چشم یک اثر هنری و فرهنگی نگریست.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخش مهمی از افکار و فرهنگ بومی در نوع پوشش انسان‌ها پیداست.

وی یادآور شد: از نحوه پوشش افراد بخش مهمی از فکر و طبقه اجتماعی آنها را می‌توان شناخت و نوع ادبیات خود را در برخورد با افراد مشخص کرد.

شاه‌آبادی با بیان اینکه آراستگی و آراسته‌پوشی یک نیاز بشری است، تصریح کرد: جوانان بخش عمده جامعه را تشکیل می‌دهند و باید به موضوع پوشش این بخش از جامعه توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه چادر پوشش برتر است، اضافه کرد: چقدر خوب است که خراسان‌رضوی نقش کلیدی در معرفی پوشش ایرانی اسلامی داشته باشد.

شاه‌آبادی تصریح کرد: امروز قرار است که با نوع پوشش خود نشان دهیم که ام‌القرای کشورهای اسلامی هستیم و مشهد برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای بسیار مناسب است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه از نوع پوشش‌ خود قابل شناسایی هستند؛ ولی در کشور ما روی این مسئله کار چندانی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی پوشش اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: توان کشور در عرصه بین‌الملل را نباید دسته کم گرفت چراکه این حرکت ارزش اجتماعی بالایی دارد.

شاه‌آبادی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: حال معنوی انسان در سفر زیارتی به مشهد فرصت عالی برای این است که پوشش اسلامی را ترویج دهیم.

وی افزود: حال و هوای انسان در سفر به مشهد متفاوت بوده و زمانی است که می‌شود او را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر حوزه مد و لباس را ساماندهی نکنیم و پوشش ایرانی اسلامی را ترویج ندهیم دیگران می‌آیند و مد و لباسشان را به تن ما می‌پوشانند.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: نخستین جشنواره از بهمن‌ماه 91 با اعلام فراخوان و دعوت از تمامی فعالان پوشش اسلامی به خصوص دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی آغاز به کار کرد.

حمید طباطبایی افزود: 309 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از میان آنها 140 اثر پس از بررسی و تأیید رونمایی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان نیز در این زمینه گفت: برای انسجام این دبیرخانه دائمی از مسئولان کشوری و استانی تقاضای همکاری داریم.

عفت شریعتی افزود: لباس انسان بیانگر آن چیزی است که در ذهن او می‌گذرد لذا باید الگوهای اسلامی را نهادینه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: حضرت زهرا (س) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم نمونه کامل یک انسان است.

علی اصغر رشید با اشاره به شیوه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: نمونه عالی برای زنان و مردان جامعه اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) بوده؛ تربیت، ولایتمداری، عشق و همه خوبی‌ها در وجود ایشان خلاصه شده است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: نمونه‌های زیادی از زنان و مردان در تاریخ هستند ولی ما باید نمونه‌های اسلامی خود را ترویج کنیم.

در پایان این مراسم از نفرات برتر جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی با اهدای جوایز نقدی و تندیس تقدیر به عمل آمد.

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با حضور مسئولان کشوری و استانی خراسان‌رضوی در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ز40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول