اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

همگان با تمکین به قانون شرایط را برای انتخاب رئیس جمهور اصلح فراهم کنند

امام جمعه ابرکوه از همگان به ویژه کسانی که در چرخه کاندیداتوری قرار نگرفته‌اند خواست تا با گردن نهادن به قانون، مردم را در انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری یاری دهند.

همگان با تمکین به قانون شرایط را برای انتخاب رئیس جمهور اصلح فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به بحث روز جامعه در مورد تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: نامزدهایی که تائید نشده‌اند، به معنی این نیست که بی‌صلاحیت هستند بلکه ممکن است از نظر سن یا توان کشورداری و یا روحیه پرقدرت و شجاعانه برای مقابله با بدخواهان و یا دیگر معیارها، نقیصه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم همه همچنان ملتزم به قانون باشند تا مردم بتوانند در کمال آرامش به اصلح گزینی روی بیاورند و شایسته‌ای را که توان مدیریتی بالا داشته باشد و غرور پست و جاه و مقام او را نگیرد، انتخاب کنند که این رمز تعالی و ارتقا نظام اسلامی است.

حسینی گفت: مقام معظم رهبری معیارها را مشخص کرده‌اند و امیرالمومنین (ع) نیز در خطبه 173 نهج‌البلاغه فرموده‌اند: "اَیُّهَا النّاس اَحَقُّ النّاسِ بِهذَا اَلامر – اَقوی هُم عَلَیهِ وَ اَعلَمَهُم بِاَمرِالله فیهِ." یعنی ای مردم شایسته‌ترین فرد در امر حکومت کسی است که نیرومندترین آنان در امر کشورداری و داناترین مردم در مبانی توحیدی و ایده‌های دینی و احکام الهی حکومت باشد.

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم اعتکاف تصریح کرد: یکی از برکات معنوی پیروزی انقلاب اسلامی، احیای سنت حسنه اعتکاف است که سال‌هاست در کشورمان رایج شده است.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری چه منظره زیبا و معطری است که جمع کثیری از جوان‌های ما بر خلاف سیره متعارف جوان‌های دنیا که غرق در شهوات و تمایلات نفسانی هستند، در مسجد بنشینند و شب و روزشان را ذکر و فکر و شنیدن معارف الهی و احکام و مذاکره علوم توحیدی قرار دهند که بسیار مهم است.

حسینی افزود: اگر چه این مراسم امسال در آستانه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و به طور طبیعی مانند گذشته مورد استقبال قرار نگرفته است، اما هرچه هست ارزش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر به عنوان رخدادی عظیم در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد و سرنوشت کشور را که به زعم دشمن در مقابل تهدیدات خارجی آسیب‌پذیر شده بود، عوض کرد.

انتهای پیام/2464/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول