اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرلشکر رحیم‌صفوی:

رئیس جمهور باید برای اداره کشور برنامه داشته باشد

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: دولت آینده باید برای اداره کشور برنامه داشته باشد ضمن اینکه اعتقاد به مرجعیت و روحانیت و تبعیت از ولایت فقیه از ضروری‌ترین ویژگی‌های رئیس دولت است.

رئیس جمهور باید برای اداره کشور برنامه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ایران اظهار کرد: دولت آینده باید متوجه این قضیه باشد و برای اداره کشور برنامه داشته باشد ضمن اینکه اعتقاد به مرجعیت و روحانیت و تبعیت از ولایت فقیه از ضروری‌ترین ویژگی‌های رئیس دولت است.

وی افزود: به تعبیر امام راحل زمانی که دولت‌ها از روحانیت فاصله بگیرند از مردم هم فاصله خواهند گرفت و آنگاه مشکلات ظاهر می‌شوند؛ ما دولتی می‌خواهیم که در مقابل رهبری خود را نفر دوم بداند و اگر رئیس ‌جمهوری باشد که سخنان خود را در فضای دیگری بزند معلوم است که کار خود را به درستی پیش نمی‌برد.

مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه براساس قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام و هماهنگی میان قوا توسط رهبری تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: چنانچه رئیس جمهوری تابع رهبری باشد و برای حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان تلاش کند موفق خواهد شد؛ به تجربه شخصی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنم می‌بینم که جوانان نسبت به آینده امید کمتری دارند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال باید اولویت دولت آینده باشد و همه کابینه برای تحقق این مهم تلاش کنند.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر و ارتباط آن با تحقق حماسه سیاسی در 24 خرداد امسال عنوان داشت: در سال 61 دو قدرت بزرگ جهان یعنی آمریکا و شوروی پشت سر صدام قرار داشتند و اروپایی‌ها هم از عراق حمایت می‌کردند.

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: تمام کشورهای منطقه هم طرفدار صدام بودند و میلیاردها دلار برای خرید تجهیزات در اختیار عراق قرار می‌دادند؛ در عین حال مردم ایران با وجود مشکلات فراوان اتحاد و انسجامی مثال زدنی داشتند و از رزمندگان حمایت می‌کردند و زمانی که امام خمینی(ره) فرمانی صادر می‌کردند همه اقشار با جان دل می‌پذیرفتند.

وی تصریح کرد: همدلی و همکاری میان همه گروه‌ها به ویژه میان سپاه و ارتش از جمله عوامل پیروزی لشکر اسلام و فتح خرمشهر بود؛ امروز شوروی از هم پاشیده و روسیه که بزرگ‌ترین قدرت بلوک شرق پس از شوروی است حداقل در سیاست خارجی در مسئله سوریه با ایران در یک راستا قرار دارد اما آمریکا و اروپایی‌ها و کشورهای عربی که در جنگ تحمیلی پشت سر صدام بودند امروز هم علیه حکومت بشار اسد فعالیت کرده و بیش از 30 هزار نیروی مزدور را وارد این کشور کرده‌اند و قصد دارند حکومت قانونی این کشور را سرنگون کنند و در این میان بیش از 70 هزار نفر از ارتش و مردم سوریه را به قتل رساندند.

صفوی با بیان اینکه هدف از پروژه سرنگونی سوریه حمله به حزب‌الله و پس از آن ایران بوده است گفت: با این حال بعد از گذشت دو سال استکبار جهانی در سوریه با شکست مواجه شده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز عربستان، قطر و ترکیه به نیابت از اسرائیل و استکبار در سوریه می‌جنگند افزود: نیروهای تروریستی با حقوق ماهیانه 2 تا 5 هزار دلار توسط کشورهایی چون اردن آموزش می‌بینند تا وارد سوریه شوند.

وی با اشاره به هویدا شدن آثار شکست تروریست‌ها در سوریه گفت: امروز نسبت به سال 61 نفوذ ایران در منطقه مانند عراق و افغانستان بیشتر شده و این براساس همان سنت الهی است که ظالمی مانند آمریکا دو دشمن بزرگ جمهوری اسلامی یعنی طالبان و صدام را سرنگون کرد؛ وضعیت اقتصادی ایران هم نسبت به دوران جنگ بهتر شده و هنوز هم جمهوری اسلامی نفت خود را با اتکا به متخصصین داخلی استخراج و صادر می‌کند.

صفوی با بیان اینکه همان عواملی که ملت ایران را در فتح خرمشهر یاری کردند اگر امروز هم به خوبی مورد استفاده قرار گیرند حماسه سیاسی و اقتصادی محقق می‌شود عنوان داشت: انسجام، وحدت و همدلی مردم ایران و نیز تبعیت از ولایت فقیه عناصر اصلی پیروزی ایران در آن دوران بود و اگر امسال هم در 24 خرداد همین عوامل را مورد توجه قرار دهیم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌توانیم حماسه سیاسی را محقق کنیم؛ دولت آینده باید محاسن دولت‌های گذشته را داشته باشد و از نقاط ضعف آن‌ها بر حذر باشد.

مشاور رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مردم باید با تکیه بر شاخصه‌های انتخاب اصلح رئیس جمهوری را برگزینند که دارای سوابق درخشان مدیریتی باشد زیرا اداره کشوری 75 میلیون نفری نیازمند توان و قدرت مدیریت بسیار بالایی است.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول