اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

کاریکاتور‌های ایرانی جزو 5 ستاره‌های دنیا محسوب می‌شود

سرپرست هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: درجه و رتبه کاریکاتور ایران در جهان پنج ستاره است.

کاریکاتور‌های ایرانی جزو 5 ستاره‌های دنیا محسوب می‌شود

اصغر امیرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعداد کاریکاتوریست حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از هنرمندان کاریکاتوریست در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت داشتند و به نظر من نباید دنبال حرفه‌ای‌ها گشت بلکه باید گفت چه تعداد استعداد در کشور وجود دارد که می‌توانند کار کاریکاتوری انجام دهند.

سرپرست دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر کاریکاتور را هم از نظر خبری و هم پیام رسانی بسیار قوی و مؤثر عنوان کرد و گفت: این هنر می‌تواند تلنگری بیدار کننده در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... وارد کند.

امیرنیا در ادامه یادآور شد: با زبان کاریکاتور می‌توان حرف‌هایی را زد که با دیگر هنرها نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد و بسیاری از معضلات اجتماعی با این هنر قابلیت اصلاح شدن دارند. 

این مسئول با بیان این‌که در جشنواره فجر با موضوع پیامبر از زبان کاریکاتور استفاده شد، اذعان کرد: سوژه‌های مختلفی می‌توان انتخاب کرد و با آن در مقابل دشمن از حیثیت دین و کشور دفاع کرد.

امیرنیا ادامه داد: به جز رشته کاریکاتور همه رشته‌های هنری می‌توانند کارآمدی خاصی داشته باشند از این رو زبان هنر آسیب‌ها و هنجارها را مشاهده و با بهترین شکل عرضه می‌کند که این هنر یعنی کاریکاتور از نظر دیداری و هم پیام‌رسانی مؤثر است.

سرپرست هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گریزی به وضعیت کنونی و گذشته هنر کاریکاتور زد و گفت: در گذشته عده‌ای به دور هم جمع می‌شدند و در قالب مطبوعات حرف‌های خود را می‌زدند اما امروزه هنر کاریکاتور فراگیرتر شده و باید گفت کاریکاتور ایران در قالب پنج ستاره در جهان است و شرایط لازم برای اینکه به عنوان برترین‌های جهانی مطرح شود را دارد.

وی با تاکید بر آمادگی جهانی شدن هنر کاریکاتور ایران اذعان کرد: تلاش ما بر این است تا استعدادهای بالقوه در سطح شهرستان‌ها بارور شود و همه به نوعی صاحب نشریه شوند و هر تابلویی که خلق می‌کنند تاثیر یک نشریه را داشته باشد.

امیرنیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در بصیرت‌افزایی مدنظر مقام معظم رهبری از زبان هنر چه اقدامات و برنامه‌هایی در قالب هنر صورت گرفته گفت: در برگزاری سومین یادواره تجلی هنر بصیرتی از نقش دشمن‌شناسی، توهم دشمن و ... در بخش کاریکاتور استفاده شد.

این مسئول وضعیت کاریکاتور در سطح بین‌المللی را جزء سطوح بالا در کاریکاتور جهان عنوان کرد و گفت: زمانی که 89 کشور اعتماد می‌کنند و در دهمین دوسالانه حضور چشم‌گیر و گسترده‌ای دارند نشان از کیفیت خوب و مناسب هنر کاریکاتور ایران در سطح جهانی است.

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول