اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی خبر داد

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در تهران و خوزستان

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی از برگزاری نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در تهران و خوزستان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در تهران و خوزستان

اصغر امیرنیا در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت برگزاری جشنواره‌های کودک و نوجوان و جشنواره جوان را از سیاست‌های دفتر امور هنرهای تجسمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های دوسالانه در 9 رشته توسط دفتر مذکور برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در استان‌های تهران و خوزستان برگزار می‌شود.

امیرنیا برگزاری نمایشگاه نقاشی، سفال و سرامیک را در اوایل نیمه دوم سال جاری اعلام کرد و افزود: هنر تصویرگری در شورای سیاست‌گذاری هنرهای تجسمی برای نمایش نمایشگاه انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی در ادامه با اشاره به خرید آثار هنری از هنرمندان، خاطرنشان کرد: سال گذشته خرید آثار هنرمندان طبق یک‌دهم درصد بودجه انجام شد ضمن اینکه امسال خرید آثار توسط شورای هنرهای تجسمی انجام می‌شود.

وی هنر تجسمی را هنر نخبگان خواند و تصریح کرد: هنر یک موهبت الهی است و اگر هدایت شود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

امیرنیا با بیان اینکه یک میلیون نفر هنرمند تجسمی در کشور فعالیت می‌کنند، بیان کرد: به دنبال فرصت‌ها به منظور تهیه امکانات برای هنرمندان هستیم.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی همچنین بر آموزش هنرهای تجسمی در استان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بحث آموزش در استان‌ها پیگیری می‌شود و استادان طبق وضعیت هنری استان‌ها دعوت می‌شوند.

وی آموزش هنرهای تجسمی را به صورت کاربردی عنوان کرد و افزود: اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در دستور کار دفتر امور هنرهای تجسمی است.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول