اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هنرهای تجسمی وزارت ارشاد عنوان کرد

کیفیت مطلوب نمایشگاه دهمین دو سالانه کاریکاتور/ درخشش بانوان در کاریکاتور

سرپرست دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کیفیت مطلوب نمایشگاه دهمین دو سالانه کاریکاتور خبر داد.

کیفیت مطلوب نمایشگاه دهمین دو سالانه کاریکاتور/ درخشش بانوان در کاریکاتور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اصغر امیرنیا در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یا تلاش خانه کاریکاتور و هنرمندان خوش ذوق ایرانی در موضوعاتی از جمله بحث آزاد، گربه‌ها و ... و حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی سه هزار و 273 اثر به دبیرخانه دهمین دو سالانه کاریکاتور واصل شد.

سرپرست دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سه هزار و 273 اثر دریافت شده 514 اثر برگزیده شد و همزمان در سه  استان تهران، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به نمایش گذاشته شدند که در تهران و کهگیلویه و بویراحمد به صورت همزمان برگزار شد.

امیرنیا در ادامه استقبال گسترده جامعه زنان از هنر کاریکاتور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: حضور 89 کشور جهان و اعتماد هنرمندان این کشورها به دوسالانه کاریکاتور نشان از ظرفیت بالای این نمایشگاه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به سه انتخابات در سطح کشور خلأ فعالیت فرهنگی و هنری هنرمندان پر می‌شود و آن‌چه در دوسالانه‌ها مهم است، صرفاً برگزاری این نمایشگاه نیست، بلکه مشخص شدن نقاط ضعف و قوت است.

امیرنیا در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر دلیل برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تلاش مدیرکل ارشاد این استان و ذوق هنرمندان استان بود که با وجود مشکلات مالی استان شما آن را برگزار کرد.

این مسئول کشوری در ادامه بیان داشت: زمانی که می‌خواهیم هنر در تمامی عرصه‌ها حضور پیدا کند، هنر کاریکاتور می‌تواند بهتر از هر هنر دیگری در عرصه‌ها رسوخ پیدا کند.

امیرنیا به نحوه برگزاری و کیفیت آثار موجود در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کیفیت آثار در این نمایشگاه بسیار بالا بوده و باید گفت؛ زمانی که 89 کشور کشور جهان در نمایشگاه حضور دارند، نشان از کیفیت بالا و استقبال خوب از آن است که 100 اثر انتخابی در یاسوج به نمایش گذاشته شد.

سرپرست دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در یاسوج را کارگاه آموزشی برای هنرمندان این استان عنوان کرد و گفت: فراهم کردن بستر برای فروش آثار هنرمندان یکی از مزایای آن به شمار می‌رود.

این مسئول از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعزام اساتید برتر کاریکاتور جهت آموزش بیشتر به هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ابراز کرد: در افقی روشن چندین نگارخانه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول