اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فصل تابستان

روزانه 18 هزار زائر در کمپ غدیر مشهد پذیرش می‌شوند

شهردار منطقه 7 مشهد گفت: در ایام پیک ورود زائران به شهر مشهد روزانه 18 هزار نفر در کمپ غدیر پذیرش می‌شوند.

روزانه 18 هزار زائر در کمپ غدیر مشهد پذیرش می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت مشهد، احمد محبی اظهار کرد: کمپ غدیر گنجایش پذیرش 4 هزار و 500 وسیله نقلیه در روز را دارد و با احتساب وجود چهار سرنشین در هر خودرو، این کمپ به مانند شهرستانی با 18 هزار جمعیت است که نیازمند توجه ویژه، خدمات‌‌رسانی به موقع و اختصاص اعتبارات مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 175 کانکس در کمپ غدیر مستقر شده است، افزود: این کانکس‌ها به منظور تامین رفاه زائران در گرمای تابستان راه‌اندازی شده؛ همچنین زائران در چادرهای مسافرتی که به همراه دارند، اسکان می‌یابند و چادری در این کمپ‌ها برپا نمی‌شود.

شهردار منطقه هفت مشهد در ارتباط با سایر امکانات رفاهی این مجموعه گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر، به زودی 150 سرویس بهداشتی و 50 حمام در این کمپ احداث می‌شود، ضمن اینکه فراهم آوردن امکان قایقرانی در دریاچه مصنوعی، احداث زمین‌های ورزشی چند منظوره، راه‌اندازی سینمای پنج بعدی، استقرار وسایل بازی کودکان و نصب وسایل ورزشی از دیگر امکانات قابل ذکر در کمپ غدیر است.

محبی با بیان اینکه اسکان زائران در کمپ‌های غدیر و باباقدرت از 10خردادماه انجام می‌شود، اظهار کرد: برای دسترسی آسان زائران به حرم مطهر رضوی و تسهیل در تردد آنان، مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی انجام شده تا زائران را به صورت رایگان به حرم مطهر رضوی انتقال دهند.

وی با اشاره به احداث بوستان ویژه بانوان در مساحتی معادل 21 هکتار گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، این بوستان به نام بوستان ریحانه نام‌گذاری شد و مراحل ساخت آن با اختصاص اعتبار 8 میلیارد ریالی در سال گذشته و 28 میلیارد و 700 میلیون ریالی در امسال در دست اقدام است.

شهردار منطقه هفت مشهد در ارتباط با پروژه‌های تعریف شده برای این بوستان گفت: احداث دو گیت ورودی، مسیر دوچرخه‌سواری در مساحتی معادل دو کیلومتر مربع، راه‌اندازی 2 هزار مترمربع زمین ورزشی، احداث دیوار بتنی با سازه فولادی و ساختمان اداری از جمله امکانات این مجموعه خواهد بود که در سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

محبی به آسفالت و روکش آسفالت در بولوار جمهوری، خیابان کوشش، 17 شهریور و کنارگذر آزاد راه شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: مجموعا 180 هزار مترمربع از معابر این منطقه با اعتبار 18 میلیارد ریال آسفالت و روکش آسفالت شد.

وی درباره میادین دو قلو موسوم به میادین سلام اظهار کرد: برای زیباسازی هر چه بیشتر این دو میدان، ساخت و نصب دو نماد دائمی‌ در میدان‌های سلام در دستور کار قرار گرفته که کار ساخت آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

شهردار منطقه هفت مشهد با اشاره به احداث بولوار 45 متری سردخانه حدفاصل جاده قدیم نیشابور تا پایانه بار در شهرک صنعتی گفت: این پروژه با اعتبار 36 میلیارد و 812 میلیون ریال هم اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

محبی به احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه در مساحت 11.5 هکتار اشاره کرد و ادامه داد: سال 88 در راستای محرومیت‌زدایی از روستای رباط طرق، این اراضی از آستان قدس خریداری شد و احداث این بوستان کلید خورد.

وی با اشاره به 3 هزار و 500 متر جدول‌گذاری و اجرای عملیات آسفالت گفت: احداث دو زمین بازی برای کودکان با 850 متر مربع مساحت، راه‌اندازی زمین ورزشی با مساحت 5 هزار و 900 مترمربع و کاشت 9 هزار و 200 اصله درخت، استقرار چهار چشمه سرویس بهداشتی و دو برج نورپردازی از دیگر امکانات این پارک جنگلی است.

انتهای پیام/70006/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول