اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بانوان بسیجی، سفیران حماسه‌ساز تاریخ

بانوی بسیجی ایرانی، سفیران حماسه‌ساز تاریخ هستند که با بصیرت‌افزایی ثابت می‌کنند می‌توان با نجابت و حجاب خود مردانه‌تر از هر مردی حماسه‌ساز شد.

بانوان بسیجی، سفیران حماسه‌ساز تاریخ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز همایش فرماندهان حماسه‌ساز (یادواره شهیده طاهره هاشمی) در سالن انصار سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برگزار شد.

در این مراسم بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت خواهران آمده بودند تا با گوش جان سپردن به بیانات و راهنمایی‌های فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان، بر معرفت خود بیافزایند و بصیرت‌افزا باشند.

این مراسم نشان داد که این بار نیز، بانوی ایرانی باز هم سفیر حماسه‌ساز جامعه می‌شود تا با بصیرت‌افزایی زمینه حضور پرشور و باشکوه مردمی در انتخابات را فراهم کند.

همان بانوی مسلمانی که راه جدیدی را پیش روی زنان آزاده جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان با نجابت و حجاب خود مردانه‌تر از هر مردی حماسه‌ساز شد.

همان بانوی مسلمانی که شاگرد مکتب فاطمه(س) است و حجب و حیای زینب (س)، همان نقش‌آفرین عرصه‌های سخت روزگار و پیروز صحنه‌های افتخار.

آمده است پیام‌رسان باشد، حماسه‌سازی کند، در عرصه ولایت‌پذیری نقش‌آفرین باشد و باز هم فاتح شود مرزهای اصول و ارزش را.

در این مراسم فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تبریک و تهنیت زادروز مولاعلی (ع)، زندگی این بزرگوار را دارای درس‌های آموزنده برای تمام زنان و مردان دانست و بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.

سردار غلامعلی ابوحمزه دوران زندگی سراسر نور حضرت علی (ع) را به پنج دوره تقسیم کرد و گفت: هر یک از این دوران پر از عبرت است و حکمت، که باید همواره مد نظر قرار گیرد.

وی زندگی این بزرگوار را به پنج دوره اساسی تقسیم کرد و اظهار داشت: دوره نخست زندگی حضرت به 10 سال اول حیات ایشان برمی‌گردد که در دامان پرمهر حضرت رسول، پرورش یافت و هر آن چه را که باید، آموخت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه دوره دوم از بعثت تا هجرت است، گفت: حضرت امیر (ع) در این دوران با وجودی که نوجوانی بیش نبودند ناملایمات، توهین‌ها و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند.

وی دوره سوم را مربوط به دوران تشکیل حکومت پیامبر و به مدت 10 سال دانست و ادامه داد: در این دوران نیز حضرت علی (ع) به مانند قبل جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های بسیاری را برای پایداری دین مبین اسلام نشان دادند.

*تاریخ عبرت‌ساز است/غافل نشویم

ابوحمزه با بیان اینکه دوران چهارم حیات حضرت به سکوت 25 ساله ایشان مربوط می‌شود، گفت: حضرت علی (ع) به تعبیر خود، در این دوران خار در چشم داشت و استخوان در گلو، اما هر جا خلفای بنی‌ساعده نیاز به کمک داشتند، دریغ نکرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم، حکومت پنج ساله ایشان ظهور و بروز یافت، ابراز داشت: در این دوران سه جنگ «جمل»، «نهروان» و «صفین» را بر حضرت امیر (ع) تحمیل کردند که تحقیق در زمینه چرایی وقوع این جنگ‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به شخصیت‌های تأثیرگذار این جنگ‌ها گفت: در جنگ جمل فردی چون زبیر که همواره یار و یاور حضرت رسول(ص) و حضرت علی (ع) بود، به انحطاط رفت.

به گفته وی در جنگ نهروان، افرادی که اهل نماز شب بودند و قرآن‌خوان، در مقابل حضرت علی(ع) که قرآن ناطق است، می‌ایستند و دست از لجاجت خود برنمی‌دارند.

*دنیاطلبی، عدم بصیرت و دوری از ولایت عامل انحطاط

ابوحمزه در ارتباط با جنگ صفین نیز بیان داشت: شمر به عنوان یکی از فرماندهان حضرت علی(ع)، در این کارزار به شمار می‌رفت که 24 سال بعد در مقابل فرزند علی (ع) می‌ایستد و جبهه کفر را فرمانده می‌شود.

وی با طرح این سئوال که چه عاملی باعث انحراف این افراد از مسیر اسلام شد، در پاسخ به آن، دنیاطلبی، ضعف در بصیرت، و عدم اطاعت از امام برحق را عامل سقوط در سراشیبی دانست.

*زر و زور و تزویر زمینه سقوط

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تطبیق تاریخ آن دوران با امروز، ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی نیز همان ناکسین، قاسطین و مارقین در مقابل علی زمان می‌‌ایستند، همان‌هایی که دنبال زر و زور و تزویرند و از اسلام تنها ظاهر آن را پذیرفته‌اند.

وی با طرح این پرسش که مگر هاشمی، موسوی، خاتمی و کروبی ناآگاه بودند؟، گفت: اینان، همان‌ کسانی هستند که سابقه مبارزاتی علیه نظام شاهنشاهی داشتند و خود را یار امام می‌دانستند.

*سران فتنه ناآگاه نبودند/در مقابل رهبر ایستادند

ابوحمزه ادامه داد: همان‌ گونه که زبیر به اسلام خدمت کرد، این افراد نیز به انقلاب اسلامی خدمت کردند ولی متأسفانه به مانند زبیر با گم کردن مسیر، در جریان فتنه در مقابل ولایت مطلقه فقیه ایستادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دو دسته کمر اسلام را می‌شکند، آنها را شامل منافقان زیرک و متحجران احمق دانست و گفت: این‌ افراد در مقابل حق و حقیقت می‌ایستند و با لجاجت خود یک قدم هم به عقب نمی‌نشینند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه «بصیرت» را «به موقع و به اندازه عمل کردن» دانست و ابراز داشت: فاصله گرفتن از بصیرت، ایستادن در مقابل ارزش‌ها و لجاجت در برابر حقانیت را موجب می‌شود ولو اینکه فرد در رکاب امامان(ع) در دوران گذشته و یا در رکاب امام راحل(ره) در عصر کنونی بوده باشد.

*تبعیت از ولایت عامل عزت امت

وی با بیان اینکه امت باید همواره تابع امام خود باشد، توجه به این مهم را عامل عزت و سربلندی افراد دانست و گفت: 1400 سال پیش وقتی مردم از امام خود تبعیت نکردند و تنهایش گذاشتند، 90 سال تمام یزیدیان اموی و 600 سال نیز ظالمان بنی‌عباس تمام‌قد بر جان و مال مسلمانان تاختند.

ابوحمزه دلیل عزت و سرافرازی ملت ایران را در تبعیت از ولایت فقیه خواند و افزود: امروز ایران در سراسر جهان و برای تمام آزادی‌اندیشان و آزادیخواهان الگو و اسوه شده است.

به گفته وی جریان فتنه، جریان انحرافی، جریان دگراندیشان در دولت اصلاحات، جریان تکنوکرات‌ها و کارگزاران در دولت سازندگی به خاطر عدم حمایت از رهبری ذلیل شدند ولی ملت ایران به خاطر ایستادگی در حمایت از رهبری عزیز هستند و سربلند.

*خلق حماسه سیاسی از ابعاد ولایت‌پذیری

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تأسی به فرامین رهبری همواره باید در زندگی ما جاری و ساری باشد، خلق حماسه سیاسی را یکی از ابعاد مهم ولایت‌پذیری دانست و افزود: اخیراً رهبر فرزانه انقلاب در خصوص انتخابات واژه «حق» و «تکلیف» را به کار بردند به این معنا که حضور واجدان شرایط در این دوره از انتخابات هم حق است و هم تکلیف.

*رئیس جمهور آینده ولایی باشد

وی حضور در انتخابات را واجب عینی خواند و ادامه داد: مردم باید ضمن توجه به معیارها و ملاک‌های انتخاب اصلح، نسبت به گزینش آن اقدام کنند.

ابوحمزه با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید با تمام وجود تابع ولی فقیه باشد، ارزشی و انقلابی بودن از یک سو و کاردان و مجرب بودن از سوی دیگر را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور موفق دانست.

*رهبر تنهاست/ چشم امیدش به بسیجیان است

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب یکه و تنها هستند و چشم امید وی به دستان بسیجیان و ملت ولایتمدار است، گفت: امروز زمان سهل‌انگاری نیست و باید در راه اعتلای نظام اسلامی و سرافرازی آن بصیرانه و هوشیارانه وارد فعالیت شد.

*نامه‌نگاری برخی حضرات بعد از اعلام رأی شورای نگهبان به رهبری

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها افزود: در این چند روزی که رأی شورای نگهبان اعلام شده عده‌ای به انحای مختلف به رهبری فشار می‌آورند.

وی با بیان اینکه از خارج به مقام عظمای ولایت توهین می‌کنند، گفت: در داخل نیز برخی تلویحاً و تصریحاً در نامه‌نگاری‌های خود به ساحت مقدس رهبری توهین می‌کنند.

ابوحمزه با بیان اینکه این افراد قانونمنداری را برنمی‌تابند، افزود: رهبری همیشه و همه جا توجه به مرَ قانون را گوشزد کرده‌اند که در همین راستا شورای نگهبان نیز طبق قانون برخی را تأیید و بعضی را رد صلاحیت کرده است.

وی گفت: برخی از علما و حضرات، همچنین برخی آقایان از بیت امام (ره)، دست از نامه‌نگاری‌های خود در این زمینه برنمی‌دارند، اگر می‌خواهیم یاری‌گر نایب امام زمان (عج) باشیم باید تابع وی بوده و در مسیر ایشان حرکت کنیم.

*کهولت سن عامل رد صلاحیت هاشمی شد

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن وی بوده است، گفت: عدم توانایی جسمی ایشان عامل این تصمیم بوده چون توانایی فعالیت در عرصه وسیعی چون قوه مجریه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌پرسند که چرا هاشمی توانایی کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد ولی در ریاست جمهوری را نه؟ پاسخ داد: نوع کار این دو بسیار متفاوت است چون کار ریاست جمهوری نیازمند فعالیت مضاعفی است ولی کار مجمع تشخیص مصلحت نظام به گستردگی و فشردگی ریاست جمهوری نیست.

*دم‌زنندگان ارتباط با آمریکا ریگی به کفش دارند

ابوحمزه در ادامه با بیان اینکه برخی هنوز تأیید صلاحیت نشده بودند دم از رابطه با آمریکا می‌زدند، گفت: این امر نشان می‌دهد که این افراد ریگی در کفش خود دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه رهبری افزود: تلاش برای حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رأی از دیگر ترفندهای دشمن است پس باید هوشیار بود و دیگران را نیز آگاه کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، زنان را در همه عرصه‌ها تأثیرگذار دانست و با به کار بردن عنوان «خواص» به مسئولان پایگاه‌های مقاومت بسیج زنان و بانوان بسیجی، آنها را عاملان آگاه‌ساز و معرفت‌افزا در جامعه خواند.

وی با بیان اینکه زنان بسیجی ایران اسلامی و مسئولان پایگاه‌های مقاومت باید دید گسترده و جهانی داشته باشند، آنان را الگو و اسوه دیگر زنان عالم قلمداد کرد.

----------------------

مریم شهابی باهر

---------------------

انتهای پیام/89002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول