اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین همایش استانی پدران آسمانی

فرزندان شاهد سنندج با پدرانشان تجدید میثاق کردند

در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی(ع) فرزندان معظم شهدای سنندج در چهارمین همایش پدران آسمانی با پدرانشان تجدید میثاق کردند.

فرزندان شاهد سنندج با پدرانشان تجدید میثاق کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بعداز ظهر امروز در چهارمین همایش استانی پدران آسمانی که با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به مقام و منزلت شخصیت والای حضرت علی(ع) در دین مبین اسلام  اظهار کرد: حضرت علی(ع) همواره هم‌دوش با پیامبر اکرم(ص) در همه احزاب و غزوه‌ها در پیروزی و گسترش دین اسلام و یار و یاور نیازمندان و محرومان بودند.

محمد سلیمانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن بزرگ پدران آسمانی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان گفت: این جشن با مشارکت و حضور فرزندان شاهد، همسران و والدین معزز شهیدان برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به برگزاری جشن بزرگ پدران آسمانی در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، قروه، بیجار و کامیاران  همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: این مراسم به مناسبت سالروز میلاد آسمانی‌ترین پدر آسمانی مولای متقیان حضرت علی (ع) برگزار شده است.

سلیمانی هدف از برگزاری مراسم جشن دیدار با پدران آسمانی را ایجاد زمینه مناسب برای بهبود ارتباط فرزندان شاهد و آشنایی آنان با مجاهدت‌های شهیدان، ارتقای نقش و جایگاه فرزندان شاهد در جامعه، ایجاد هسته‌های مشارکتی جامعه، شناسایی نیروهای نخبه و فعال فرزندان شاهد، فعال‌سازی ارتقا و بهره‌مندی از توانمندی‌های بالقوه فرزندان شاهد در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این جشن بزرگ خودجوش پدران آسمانی در استان کردستان به همت فرزندان شاهد و در راستای فعال و پویا کردن آنها و ارتقا ارتباط عاطفی بین فرزندان شاهد و پدرانشان برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهر خرمشهر در اوایل جنگ تحمیلی به مدت یکسال و نیم در اشغال رژیم بعث عراق بود و دشمن فکر نمی‌کرد که این شهر به دست رزمندگان سپاه اسلام فتح شود.

سلیمانی تصریح کرد: با فتح خرمشهر به دست رزمندگان کشورمان محاسبات دشمن در هم شکست و بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد و بالاترین سلاح‌های دشمنان از هم شکسته شد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: نمود فرمایشات معظم‌له در حماسه سیاسی امسال انتخابات 24 خرداد ماه جاری است که باید ملت بیدار و همیشه در صحنه کشورمان در این حماسه حضور میلیونی و حداکثری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان خاطرنشان کرد: بی‌گمان ملت بزرگ ایران در تمام صحنه‌ها و مجاهدت‌های امام راحل(ره) از جمله واقعه 15 خرداد حماسه خلق کردند و این بار نیز با حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات ماه جاری بار دیگر انقلاب اسلامی را بیمه خواهند کرد.

در این مراسم فرزندان معزز شهدا با آرمان‌های والای پدران آسمانی خود تجدید میثاق کرده و عزم راسخ خود را در دفاع از ارزش‌های پدرانشان و حفظ اسلام، انقلاب و تبعیت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند.

در پایان این مراسم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مدیران و مسئولان استان با حضور بر سر مزار شهدا و قرائت فاتحه یاد و نام شهدا را در چنین روزی گرامی داشتند.

انتهای پیام/79005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول