اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیر‌بازی استان اردبیل:

استعداد‌یابی سرمایه‌گذاری واقعی در ورزش است

رئیس هیئت شمشیر‌بازی استان اردبیل گفت:‌ استعدادیابی جزء لاینفک شمشیر‌بازی و سرمایه‌گذاری عظیم در حوزه ورزش است.

استعداد‌یابی سرمایه‌گذاری واقعی در ورزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل هادی صباغی ظهر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به جهت ویژگی‌ها و دشواری‌های این رشته ورزشی معمولاً ریزش بازیکنان به ویژه تازه وارد در شمشیربازی زیاد است و اگر نتوانیم با انجام برنامه‌های مستمر استعدادیابی، بازیکنان جدید را وارد این رشته بکنیم، در بلند مدت به مشکل برخواهیم خورد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در سنین پایه ادامه داد: با توجه به ساختار هیئت استان و خیز بلندی که از سال 87 در شمشیربازی استان برای حضور در سطح اول شمشیربازی کشور برداشته‌ایم باید خیالمان همچنان برای پنج سال آینده راحت باشد ولی ما راضی به این امر نیستیم.

صباغی گفت: اگر پنج سال قبل با عدم آشنایی با رشته شمشیربازی توانسته‌ایم بازیکنان ملی‌پوش و قهرمانان امروز را بسازیم با ارتقای توان فنی مربیان و بازیکنان باید در چهار سال آینده بتوانیم قهرمانان به مراتب بهتر و توانمندتری را پرورش دهیم.

این مسئول مهمترین چالش پیش‌روی شمشیربازی استان در سال‌های آینده را دو بحث استعدادیابی و تامین منابع مالی دانست.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل یادآور شد: این دو موضوع ارتباط مستقیمی با هم دارند و امروز شاهدیم بسیاری از بازیکنانی که در ماه‌های گذشته استعدادیابی شده و در حال تمرین بودند به جهت قیمت بالای تجهیزات و افت توان مالی هیئت در تامین این تجهیزات، از این رشته فراری شده و زحمات مربیان و استعدادیابی‌های هیئت از بین رفته است.

سفر به چین به همراه کادر سرپرستی تیم‌های ملی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صباغی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: حضور در کادر سرپرستی تیم‌های ملی بزرگسالان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین تجربه خوبی برای کمک به اصلاح ساختار شمشیر‌بازی استان خواهد بود.

وی بیان کرد: شمشیربازی رشته‌ای خاص و نیازمند نگرش ویژه است که این رشته 48 مدال المپیکی و آسیایی دارد و همین امر باید مورد توجه مسئولان ورزش کشور و استان برای حمایت و سرمایه‌گذاری های بیشتر قرار گیرد.

این رئیس هیئت ورزشی افزود: نزدیک به 90 درصد تجهیزات شمشیربازی وارداتی است و این موضوع نیازمند تامین منابع ارزی است و با توجه به قیمت دلار و سایر ارزها، امروز شاهدیم تیغه‌ای که سال قبل در همین زمان به قیمت 30 هزار تومان خریداری می‌کردیم، بالای 100 هزار تومان شده و قطعاً با ادامه این روند حتی قهرمانان و ملی‌پوشان ما هم به مشکل برخواهند خورد.

صباغی با اشاره به سفر هفته آینده خود به همراه تیم‌های ملی شمشیربازی کشورمان به چین تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای کادر سرپرستی تیم‌های ملی شمشیربازی کشورمان و به جهت عملکرد عالی هیئت استان اردبیل در سال‌های اخیر با عنایت ریاست فدراسیون و مدیرکل در معیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در شانگ‌های چین حضور خواهم داشت.

این مسئول ادامه داد: امیدوارم بتوانم هم کمکی به اعضای تیم ملی بکنم و هم از تجربیات حضور در این مسابقات برای شمشیربازی استان رهاورد خوبی داشته باشم.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: البته در سال‌های گذشته در مسابقات جهانی آنتالیا، جهانی باکو و آسیایی سنگاپور هم بنده افتخار حضور در کادر سرپرستی تیم‌های ملی را داشته‌ام که دستاوردهای بسیاری برای بنده در کمک به شمشیربازی استان داشته است.  

صباغی با قدردانی از حمایت‌های فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان اردبیل تاکید کرد: می‌دانیم مسئولان اداره کل و فدراسیون هم حتی برای تامین حداقل منابع مالی دچار مشکلات عدیده هستند و بنده به عینه این موضوع را از نزدیک درک می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: به عنوان مسئول این رشته ورزشی در استان وظیفه دارم هشدار دهم با تداوم وضعیت فعلی، به مرور شاهد افت شمشیربازی خواهیم بود و بسیاری از برنامه‌ها و اهداف هیئت تحت تاثیر مسائل مالی دچار تاخیر و یا حتی تعطیلی خواهد شد.  

انتهای پیام/62004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول