اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

حضور کم‌نظیر مردم اردکان در مراسم اربعین شهدای گمنام

چهل روز از خاکسپاری مراسم شهدای گمنام در پارک شهر اردکان می‌گذرد و مراسم اربعین این شهدا با حضور کم‌نظیر مردم برگزار شد، حضوری که تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بود.

حضور کم‌نظیر مردم اردکان در مراسم اربعین شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در مراسم چهلم شهدای گمنام شهرستان اردکان و در جمع پرشور مردم این شهرستان اظهار داشت: تاریخ اسلام سرشار از رشادت و ایثار بزرگمردانی است که با جان خود از دین مبین اسلام و ارزش‌های والای الهی پاسداری کردند و به همگان درس آزادگی، از خود گذشتگی و ایثار آموختند.

سرتیپ محمد غیاثی‌راد، وقایعی همچون فتح خرمشهر را نیز نمادی از مقاومت و ایستادگی رزمندگان دانست و افزود: اگر ایستادگی و مقاومت رزمندگان در زمان حصر خرمشهر نبود، این تکه از کشور اکنون در چنگال و چپاول سعودی‌ها بود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر بزرگترین حماسه سیاسی در زمان خود بود، اظهار داشت: رزمندگان ما در حالی به مصاف لشکر تا بن دندان مسلح صدام رفتند که تنها سرمایه آنها، توکل به خدا و ائمه اطهار (ع) بود.

غیاثی‌راد با اشاره به تاثیر این پیروزی بزرگ بر روحیه رزمندگان و مردم تصریح کرد: عملیات والفجر هشت که یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی در تاریخ به شمار می‌رود، پس از فتح خرمشهر انجام شد و برکات زیادی را برای کشورمان در پی داشت.

وی همچنین به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف و نقش رزمندگان استان یزد در این عملیات‌ها پرداخت و افزود: ملت ایران اکنون همه داشته‌های خود را مدیون خون شهدا هستند و اگر امروز امنیت و پیشرفت نصیب این ملت شده، به خاطر خون‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس به زمین ریخته شده.

نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع شهدا و دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه مراسم اربعین شهدای گمنام اردکان برگزار شد و با استقبال نونهالان اردکانی مواجه شد.

همچنین نمایشگاه عکسی با موضوع تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام اردکان در مدخل ورودی این مراسم برپا شد که گوشه‌هایی از حضور یکپارچه و گسترده مردم این شهرستان را به تصویر کشید.

انتهای پیام/2464/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول