اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 52 کشور دنیا انجام شد

حضور ایران در کنگره جهانی اسب ترکمن

نمایندگان انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب کشور به عنوان تنها نماینده رسمی ایران به دعوت رسمی دولت ترکمنستان در کنگره جهانی اسب ترکمن حضور یافتند.

حضور ایران در کنگره جهانی اسب ترکمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انجمن صنفی پرورش‌دهندگان و تولید‌کنندگان اسب کشور با اشاره به کنگره جهانی اسب ترکمن گفت: در این کنگره که با حضور نمایندگان بیش از 52 کشور جهان در عشق‌آباد برگزار شد کیومرث عظیمی رئیس هیئت مدیره و رسول عراقی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انجمن شرکت کردند.

رسول عراقی افزود: در این اجلاس چهار روزه دانشمندان، کارشناسان، وزرا و نمایندگان رسمی کشورها شرکت داشتند.

وی تاکید کرد: نمایندگان ایران در حاشیه این اجلاس دیدارهای اختصاصی و چند جانبه‌ای با مقامات دولتی، خصوصی و اندیشمندان علوم اسب داشتند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انجمن صنفی پرورش‌دهندگان و تولید‌کنندگان اسب کشور گفت: در روز نخست در دیدار اختصاصی با ابوالفضل غفاروف معاون وزیر کشاورزی آذربایجان، درباره راه‌های همکاری بین دو کشور در زمینه پرورش اسب گفت‌وگو و بنا شد اعضای انجمن برای ظرفیت‌سنجی همکاری به کشور آذربایجان سفر کنند.

عراقی اضاف کرد: در حاشیه جشنواره زیبایی اسب ترکمن که با حضور رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد، مذاکراتی با نماینده کشور امارات متحده عربی در زمینه توسعه همکاری‌ها صورت گرفت.

وی افزود: همچنین پروفسور ارنست بالی رئیس مرکز تحقیقات اسب دانشگاه کنتاکی آمریکا در دیداری اختصاصی ضمن برشمردن جایگاه جهانی اسب ترکمن ایران و ارزش ژنتیکی آن، آمادگی خود را برای سفر به ایران و همکاری پژوهشی با انجمن صنفی پرورش‌دهندگان اسب ایران در حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی اسب ترکمن اعلام کرد.

همچنین کیومرث عظیمی و رسول عراقی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت اسب در عشق‌آباد در دیدار با کنسول ترکمنستان در مشهد، سفیر ترکمنستان در ایران، معاون وزارت اسب ترکمنستان و سفیر ایران در ترکمنستان راه‌های همکاری مشترک و نزدیک شدن بخش خصوصی فعال دو کشور برای توسعه صنعت اسب را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/2248/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول