اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری:

فناوری با اقتصاد ما رابطه مستقیم دارد

مسئول مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست‌جمهوری بر رابطه مستقیم فناوری بر اقتصاد تاکید کرد.

فناوری با اقتصاد ما رابطه مستقیم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا امیری‌نیا امروز در آیین افتتاحیه «پنجمین کنفرانس بین‌المللی فناوری اطلاعات و دانش» که در مجتمع فرهنگی‌رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه تأثیر حوزه فناوری بر اقتصاد رابطه‌ای مستقیم است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی، توجه به پیشرفت در حوزه‌های فناوری جزو یکی از سیاست‌های نظام بوده که رهبر معظم انقلاب نیز دهه چهارم را به همین عنوان نام‌گذاری کرده‌اند اما در زمینه‌هایی مانند نانو‌تکنولوژی، بیو‌تکنولوژی، هوا‌فضا و... پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است اما بر خلاف آن در حوزه IT  دستاورد چشمگیری نداشته‌ایم.

در این کنفرانس، رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز بیان داشت: بسیاری از مسائل اقتصادی به کمک فناوری اطلاعات برطرف می‌شود، به این صورت که باید اطلاعات اقتصادی دقیق از عملکردهای اقتصادی نزد دستگاه‌های مربوط، وجود داشته ‌باشد تا با اطلاعات در دسترس، بتوان بررسی دقیق داشت و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.

علی‌رضا خیاطیان افزود: فناوری اطلاعات و دانش یکی از سه فناوری مهمی است که امروز مورد توجه است و ما با آگاهی از این اهمیت، از سال‌های پیش در تلاش برای میزبانی شیراز برای این کنفرانس بودیم.

وی با اشاره به بالا‌بودن سطح علمی این کنفرانس، ادامه داد: تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، نسبت به سال گذشته، دو برابر رشد داشته که این تعداد مقاله، ویژگی شاخص این کنفرانس نسبت به  کنفرانس‌های مشابه شده است.

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: رشد روزافزون نیازهای فناوری اطلاعات شاید تا سال‌های سال یکی از زمینه‌های تحقیقاتی بزرگی باشد که ارزش افزوده عظیمی را برای کشور در پی دارد.

این مسئول بیان کرد: با وجود سند چشم‌انداز و لزوم تلاش برای رسیدن به اهداف آن، ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه در زمینه فناوری اطلاعات رتبه پایین‌تری دارد و این از آن‌جا ناشی می‌شود که دیگر کشور‌ها، با سرعت در حال پیشرفت هستند و ما نیز باید سرعت را در نظر داشته باشیم.

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با اشاره به این‌که کشور‌های پیشرفته از فناوری اطلاعات در زمینه‌های گوناگون استفاده می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات در بحث کاهش خاموشی‌ها در سیستم برق کشور بسیار اهمیت دارد.

خیاطیان اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته سیستم‌های اطلاعاتی این امکان را می‌دهد که به وسیله تکنولوژی‌های سطح بالا بتوان عملیات پیشگیرانه برای کاهش خاموشی انجام داد که ما در استان فارس با همکاری شرکت برق منطقه‌ای، در حال اجرای این طرح هستیم.

به گزارش فارس، در پنجمین کنفرانس بین‌المللی «فناوری اطلاعات و دانش»، حدود 300  مقاله از 720 مقاله ارسالی پذیرفته شده است که از این تعداد 170 مقاله به صورت شفاهی و بقیه به شکل پوستر و گزارش ارائه می‌شود.

همچنین 220 داور از 18 دانشگاه داخل و دو دانشگاه خارج از کشور و بیش از یک‌هزار نویسنده، در این کنفرانس مشارکت داشتند.

چندی پیش دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی «فناوری اطلاعات و دانش» از مشکلات مالی که گریبان‌گیر برگزاری این کنفرانس بود، پرده برداشت.

علی‌اکبر صفوی، اذعان داشته بود که به دلیل گران شدن دلار و بلیت هواپیما، از دعوت کردن مهمانان خارجی خودداری شده است و برای استفاده از استادان در خارج از کشور، از طریق ویدئو‌کنفرانس که هزینه بسیار کمتری دارد، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول