اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

مدیریت دانش دارایی یک سازمان است

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مدیریت دانش دارایی یک سازمان است و به عنوان یک منبع رقابتی دانشی است.

مدیریت دانش دارایی یک سازمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید بورد در همایش مدیریت دانش در صنایع بالا دستی نفت که امروز در مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: مدیریت دانش در دنیای امروز یک بحث گسترده بوده و هدف از برگزاری این همایش آغاز ورود به این دانش است.

*یادگیری سریع تنها مزیت یک رقابت پایدار است

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مقایسه سازمان‌ها، میزان دانش موثر در آن سازمان است، افزود: سازمان‌ها را با سطح سواد می‌سنجند و یادگیری سریع تنها مزیت یک رقابت پایدار است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: مدیریت دانش به معنای نگهداری و بازیابی دانش و خرد کارکنان به عنوان بخشی از دارایی‌های سازمان است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش دارایی یک سازمان است اظهار داشت: مدیریت دانش در همه سازمان‌ها و سطوح به کار می‌رود و یک مقوله جدید نیست و به عنوان یک منبع رقابتی دانشی است.

*پایه مدیریت دانش، داده‌ها هستند

بورد با بیان اینکه سهولت در دسترسی به دانش باعث خلق دانش می‌شود تصریح کرد: چرخه دانش از خلق دانش آغاز می‌شود و پایه مدیریت دانش، داده‌ها هستند که با پردازش به اطلاعات تبدیل می‌شوند و بعد از آن می‌توانیم به دانش و خرد دست یابیم.

وی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش را اینگونه بیان کرد: اولین و مهمترین عامل در پیاده سازی مدیریت دانش، فرهنگ سازی است که این همایش در این جهت حرکت می‌کند و بعد از آن تدوین استراتژی و راهبرد مناسب، ساختار سازمانی، فناوری سازمانی، انجمن‌های علمی و بودجه از دیگر عوامل هستند.

*وجود مدیریت دانش در شرکت مناطق نفت‌خیز

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز بر وجود مدیریت دانش در شرکت مناطق نفت‌خیز اشاره کرد و گفت: توسعه مخازن پیچیده دنیا، احداث کارخانه‌های ان.جی.ال و اجرای پروژه‌های متعدد بعد از انقلاب، نشان دهنده جریان دانش در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وی خاطر نشان ساخت: با نگهداری دانش، سازمان‌ها قادر خواهند بود دانش خود را بازیابی کنند به گونه‌ای که با خروج نیروها از سازمان، دانش از سازمان خارج نمی‌شود.

*انتقال تجربیات بازنشستگان به عنوان طرحی جدید

بورد از اجرای یک طرح جدید در شرکت مناطق نفت خیز جنوب خبر داد و گفت: در حال فراهم سازی این کار هستیم که افرادی که می‌خواهند بازنشسته شوندگان تجربیات خود را در قالب یک پایان کار یا مصاحبه در اختیار نیروهای جدید قرار دهند.

وی عنوان کرد: بهبود بهره‌وری و تشویق و قادر ساختن نوآوری، غلبه بر اطلاعات زیادی، تسهیل جریان دانش، افزایش آگاهی سازمانی و رقابتی ماندن سازمان را از جمله فواید به کارگیری مدیریت دانش دانست.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز عنوان کرد: مدیریت دانش در صنعت نفت باید تقویت شود و برای این کار تدوین یک نقشه راه نیاز است که در آن عوامل درون و برون سازمانی مورد توجه قرار گرفته باشد.

انتهای پیام/72011/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول