اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

بسیج امکانات قم برای پذیرایی از زائران سالگرد ارتحال امام

استاندار قم بر لزوم بسیج تمام امکانات استان قم برای میزبانی شایسته و پذیرایی از زائران بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل تاکید کرد.

بسیج امکانات قم برای پذیرایی از زائران سالگرد ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی در جلسه ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: عزت، آزادگی، شرافت و سربلندی امروز ایران اسلامی، مرهون این مرد بزرگ الهی است.

وی با بیان اینکه قم در ایام 14 و 15 خرداد میزبان خیل عظیمی از زوار شرکت کننده در مراسم سالگرد امام راحل از استان‌های مختلف کشور است لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای پذیرایی و ارائه خدمات به آنان را خواستار شد و افزود: مردم و مسئولان استان وظیفه سنگینی در امر بزرگداشت این ایام، پذیرایی از زوار اعزامی از سایر استان‌ها و اعزام کاروان‌های مردمی از قم به مرقد مطهر حضرت امام دارند.

استاندار قم با بیان اینکه در این زمینه‌ها، برنامه ریزی و هماهنگی‌های خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: مواردی است که باید ظرف همین امروز و فردا در کمیته‌ها مطرح و تعیین تکلیف شود اما برخی مباحث نظیر انجام فعالیت‌های علمی و تولید آثار فاخر رادیو و تلویزیونی در زمینه قیام 15 خرداد مربوط به کل سال می‌شود که باید در طول سال پیگیری شود.

پیریایی با اشاره به پنجاهمین سالگرد قیام تاریخی 15 خرداد سال 42 بر لزوم پاسداشت ویژه این مناسبت مهم و تبیین ابعاد و اهمیت آن تاکید کرد و افزود: اهمیت حماسه 15 خرداد و بیان نقش و جایگاه محوری قم در این حادثه موضوع مهمی است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و پنجاهمین سالگرد قیام فرصت مناسبی را برای نگاه پررنگ‌تر به آن فراهم کرده است.

وی از برگزاری همایش بزرگ بین‌المللی ویژه این مناسبت در 12 خرداد ماه خبر داد و گفت: اهمیت و بعد ملی و بین‌المللی این همایش می‌طلبد که دستگاه‌های استان همکاری لازم را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و فضا سازی آن داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای برگزاری دو مراسم ویژه بزرگداشت ایام الله 14 خرداد و مراسم راهپیمایی روز 15 خرداد در قم بر لزوم اطلاع رسانی و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده و پرشور در این مراسمات و برپایی مجالسی در خور خاستگاه امام و انقلاب تاکید کرد.

پیریایی همچنین به برنامه اعزام کاروان مردمی از قم به مرقد مطهر امام راحل اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه و سهمیه تخصیص یافته به استان امسال 20 هزار نفر از مردم قم در قالب کاروان‌های تجدید میثاق با امام و ولایت عازم تهران می‌شوند.

وی لزوم آماده‌باش دستگاه‌ها در ایام تعطیلات 14 و 15 خرداد برای خدمات رسانی مطلوب را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های در صف اول خدمات‌رسانی باید حضور فعالی را در این ایام داشته باشند.

استاندار قم ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌ها ابراز امیدواری کرد که در سایه همدلی، هماهنگی و جدیت دستگاه‌ها شاهد شکل‌گیری تجربه دیگری در زمینه خدمات‌رسانی شایسته و در خور شأن به زوار و عاشقان امام باشیم.

نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های تدارک دیده شده در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نیمه قرن حماسه 15 خرداد قم گفت: امسال همایش بین المللی نیم قرن حماسه 15 خرداد با هدف معرفی قم و دستاوردهای 15 خرداد که زمینه ساز بیداری اسلامی بوده برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در شب 14 خرداد از سوی مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه‌های ستاد اعلام کرد و اظهار داشت: در 15 خرداد نیز مراسم گرامیداشت از سوی اقشار مختلف حوزه علمیه که برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول