اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

راه‌اندازی داروخانه و درمانگاه شبانه‌روزی برای کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از راه‌اندازی یک واحد داروخانه و دو مرکز درمانگاهی به صورت شبانه‌روزی برای کارگران استان خبر داد.

راه‌اندازی داروخانه و درمانگاه شبانه‌روزی برای کارگران

امرالله فلاح‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تشریح اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در مورد رفاه کارگران اظهار داشت: در نشست شورای رفاه استان یزد مصوب شد تا یک واحد داروخانه شبانه‌روزی و دو مرکز بهداشتی درمانگاهی برای ارائه خدمات به کارگران در استان یزد به صورت شبانه‌روزی احداث و راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، بهره‌برداری از این دو مرکز درمانی و داروخانه شبانه‌روزی تا دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد و کارگران می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

مدیرکل تعاون یزد از دیگر مصوبات شورای رفاه استان یزد را در بخش بیمه سلامت اعلام کرد و افزود: پیشنهاد شده در حوزه بیمه سلامت بر اساس تعرفه موجود به شکلی عمل شود تا سهم آورده بیماران به بخش خصوصی کمتر از 25 درصد باشد.

وی سهم دولت در این زمینه را در حدود 18 درصد اعلام کرد و بیان داشت: این موضوع به صورت پیشنهاد مطرح شده و قرار است وزیر مربوطه در این زمینه اقدام کند.

احداث مجموعه ورزشی در شهرستان‌های استان

فلاح‌زاده از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تامین رفاه کارگران استان را احداث مجموعه‌های ورزشی در یزد و شهرستان‌های تابعه استان برشمرد و گفت: در شهرستان‌های اردکان، میبد و تفت مجموعه ورزشی شامل سالن ورزشی، استخر، سالن بدنسازی، پیست اسکیت و زمین چمن احداث شده است.

وی با بیان اینکه در یزد هم با همکاری دستگاه‌های مربوطه دو مجموعه ورزشی با امکانات و تجهیزات کامل پیش‌بینی شده است، افزود: این مجموعه‌ها دارای سالن ورزش‌های رزمی نیز هستند که در سال جاری عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول از آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی در شهرستان‌های بافق و ابرکوه خبر داد و تصریح کرد: ساخت این دو مجموعه در هریک از این شهرستان‌ها 50 درصد پیشرفت دارد.

وی یادآور شد: در صورتی که اعتبار تکمیلی این پروژه‌ها در بودجه سال جاری گنجانده شود، تا پایان سال عملیات عمرانی این دو پروژه به پایان خواهد رسید.

فلاح‌زاده میزان اعتبار لازم برای اتمام این دو مجموعه را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای هر پروژه 500 میلیون اعتبار نیاز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از احداث دو مجموعه ورزشی رفاه کارگران در شهرستان خاتم خبر داد و گفت: طرح احداث این دو مجموعه ارائه شده و در حال حاضر مکان‌یابی اجرای طرح در حال انجام است و سعی داریم در سال جاری عملیات عمرانی آن آغاز شود.

وی محل اجرای پروژه‌های شهرستان خاتم را یکی در خاتم و دیگری در هرات اعلام کرد.

فلاح‌زاده یادآور شد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی یاد شده جامعه کارگری استان می‌تواند از تخفیف 50 درصدی برای استفاده از این امکانات بهره‌مند شود.

انتهای پیام/90004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول