اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی صورت گرفت

معرفی جاذبه‌های گردشگری خوزستان در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی کشور

به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی این استان در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی کشور معرفی شد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری خوزستان در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی اداره میراث فرهنگی خوزستان، به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با هدف معرفی توانمندی‌های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی کشور که از 25 تا 31 اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی سعد آباد تهران برگزار شد شرکت کرد.

در این نمایشگاه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با چهار غرفه میراث فرهنگی و یک سیاه چادر عشایر خوزستان به معرفی پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های استان می‌پردازد.

عرضه بروشور، بولتن، نمایش عکس و کتاب در غرفه‌های میراث فرهنگی استان و ارائه توضیحات کارشناسان در خصوص توانمندی‌های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اجرای شب فرهنگی توسط گروه‌های هنری استان و نمایش برخی از آداب و رسوم اقوام استان از برنامه‌هایی است که این اداره کل به منظور معرفی پتانسیل های استان اجرا می‌کند.

در این نمایشگاه همچنین گزارشات مرمتی مطالعاتی و مستند نگاری‌های میراث فرهنگی استان خوزستان در قالب کتب مجلد به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

تابلوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان، سی دی فیلم‌های مستند از جاذبه‌های استان نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

در غرفه پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل نیز علاوه بر پخش فیلم معرفی آثار تاریخی دوره‌های تاریخی، مولاژ سفالی از آثار مکشوفه استان خوزستان در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

مسابقه کودکان با موضوع کودکان و میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان و پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل برگزار شده است، در این مسابقه کودکان بر روی پارچه‌ای به طول 52 متر  به ارتفاع زیگورات چغازنبیل با موضوع تاریخی نقاشی می‌کنند.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول