اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان:

خشک شدن درختان اقاقیای شهر زنجان صحت ندارد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: خشک شدن درختان اقاقیای شهر زنجان صحت ندارد.

خشک شدن درختان اقاقیای شهر زنجان صحت ندارد

محمد ملک محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سرما‌زدگی اغلب درختان طی سرمای اوایل اردیبشهت‌ماه اظهار کرد: باز نشدن برگ‌های درختان موجود در پارک‌های جنگلی به دلیل سرما بوده است.

وی با تکذیب شایعات مطرح شده در مورد خشک شدن درختان اقاقیا در سطح شهر زنجان افزود:‌ این درختان نیز همانند سایر درختان تحت تاثیر سرمای بی‌سابقه اوایل اردیبهشت‌ماه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد جایگزینی درختان موجود در سطح شهر با درختان همیشه سبز گفت: این طرح طولانی مدت است و به مرور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان تصمیم گرفته درختان جنگلی را در سطح شهر زنجان نکارد، ادامه داد: در بین درختان جنگلی چنار به دلایلی خاص از جمله عدم آفت‌پذیر و مقاوم بودنش متفاوت است و کاشت آن همچنان ادامه می‌‌یابد.

ملک محمدی از انجام عملیات خاک‌ورزی و لوله‌گذاری لوپ شماره 3 (شمال غربی) خبر داد و گفت:‌ این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: خاکریزی و آماده‌سازی لچکی لوپ شماره 3 و لوپ شماره 4 با حمایت‌های شهرداری منطقه 2 زنجان از شهریور‌ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان مساحت در نظر گرفته شده برای لوله‌گذاری را 5 هکتار اعلام کرد و افزود: عملیات لوله‌گذاری به طول هزار و 300 متر انجام شده است.

وی از طراحی اصولی و با تنوع منحصر به فرد در گونه‌های گیاهی پیش‌بینی شده برای کاشت خبر داد و گفت: از ویژگی‌های بارز این طرح تنوع رنگ آنها در 4 فصل است.

ملک محمدی با بیان اینکه خاکریزی لوپ شماره 4 نیز آغاز شده است، افزود: تا‌کنون هزار و 665 کامیون خاک غیر زراعی در این محل تخلیه شده است.

انتهای پیام/73004/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول