اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های سفر ولایتی به گرگان

از ایستادگی ولایتی در انتخابات تا حضور دولتی‌ها در ستاد قالیباف

علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز طی سفری به استان گرگان برای شرکت در «همایش بزرگ حماسه سیاسی» حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی در همایش با شخصیت های مختلف این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

از ایستادگی ولایتی در انتخابات تا حضور دولتی‌ها در ستاد قالیباف

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز طی سفری به استان گرگان برای شرکت در «همایش بزرگ حماسه سیاسی» حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی در همایش با شخصیت های مختلف این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. حال این سفر با حواشی جالبی روبرو بوده که به نظاره آن می نشینیم:

* ساعت برگزاری جلسه 11.30 اعلام شده بود و تا قبل از این ساعت تعدادی از مردم از نقاط مختلف استان خود را به حسینیه زیانی‌های گرگان رسانده بودند.

* دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم باز پخش برنامه «میزان» که هر شب از شبکه یک سیما پخش با موضوع انتخابات می‌شود را برای حاضرین در حسینیه دزیانی‌های گرگان پخش کردند.

* در این برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری، نظرات مردمی در حمایت از شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌های رسانه‌های بیگانه در خصوص انتخابات ایران و تاثیرگذار نبودن آرای مردم و شنیده‌های انتخاباتی پخش شد.

 

* حیرت حاضران از انتصاب رئیس ستاد مردمی قالیباف

* تعدادی از اصلاح‌طلبان مرکز استان نیز در میان حاضرین بوده و حتی زودتر از بقیه مردم خود را به محل برگزاری جلسه سخنرانی ولایتی رسانده بودند.

* شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد» گویای آمدن ولایتی به محل سخنرانی بود. این شعار هنگام سخنرانی ولایتی نیز توسط حاضرین فریاد زده شد.

* بازار عکاسان و خبرنگاران در این برنامه داغ بود و با وجود اینکه خبرنگاران در گوشه‌ای مشغول نوشتن خبر بودند، اما عکاسان در طول برنامه مشغول گرفتن عکس از زوایای مختلف بودند.

* برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی سایر نامزدهای اصولگرا نیز در جلسه سخنرانی ولایتی حضور یافته و آن گونه که شنیده شد برخی از آنها نیروهای خود را بین ستادهای یکدیگر تقسیم کرده‌اند.

* پذیرش مسئولیت ستاد مردمی «محمدباقر قالیباف» توسط عیسی پایین‌محلی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و رئیس ستاد انتخابات «محمود احمدی‌نژاد» در سال 1384، از نکات مورد توجه حاضران بود.

* ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که برخی از مردم مجبور بودند ایستاده سخنان ولایتی را بشنوند.   

* در این جلسه بازار تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر گرگان داغ بود

* هواداران برخی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نیز از فرصت به دست آمده برای تبلیغ نامزد مورد حمایت خود استفاده می‌کردند.

* صدا و سیمای مرکز گلستان نیز مشغول ضبط سخنرانی ولایتی در حسینیه دزیانی‌های گرگان بود.

* ولایتی در ابتدای سخنان خود به مفاخر و مشاهیر گرگان و استان گلستان اشاره کرد. وی از میرداماد، ملاصدرا، سید اسماعیل جرجانی، میرفندرسکی، بوسهل مسیحی، فخرالدین اسعد گرگانی و مختوم‌قلی فراغی به نیکی یاد کرد. هنگامی که نام فراغی را بر زبان آورد اشاره به دوره مسئولیت خود در وزارت امور خارجه داشت و گفت: مزار مختوم‌قلی فراغی در دوره وزارت من در وزارت امور خارجه بازسازی شد و چند بار وزاری کشور ترکمنستان و حتی «صفر مرادنیازف» برای زیارت قبر وی به ایران سفر کردند.

 

* گلستان نمونه وحدت شیعه و سنی است

 

* ولایتی همچنین به وجود اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف استان گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان نمونه وحدت شیعه و سنی در کشور بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

* برخی از ترکمن‌های حاضر در جلسه با لباس سنتی آمده بودند. 

* حاضرین در جلسه دو بار هنگام سخنرانی ولایتی تکبیر گفتند، یک بار زمانی که وی از اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از تندروی سخن گفت و دیگری وعده درمان رایگان به مردم داد.

* ولایتی همچنین به انتخابات آمریکا اشاره کرد و  با بیان اینکه تا قبل از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری آمریکا 40 میلیون نفر از مجموع جمعیت 300 میلیونی این کشور زیر خط فقر قرار داشتند که هم اکنون به 50 میلیون نفر افزایش یافته است، وعده دادن حق بیمه از خزانه به مردم را دلیل رای آوردن اوباما اعلام کرد.

* این جلسه فرصتی برای رایزنی علاقمندان به سیاست درباره کسب آخرین نتایج بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان و ریاست جمهوری بود.

* یکی از نانوایان گرگانی نوشته به ولایتی داد که در آن از افزایش بدهی خود به بانک به دلیل تاخیر در پرداخت اقساط از 10 میلیون تومان به 30 میلیون تومان انتقاد و ولایتی نیز از این وضعیت انتقاد کرده و با بیان توضیحاتی حمایت از چنین افرادی را ضروری دانست.

* در پایان جلسه نیز یک سئوال کتبی در اختیار ولایتی قرار گرفت که از پاسخ این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اینگونه استنباط شد که سئوال در خصوص انصراف وی به نفع نامزد دیگری است و یا اینکه به نامزدی خود ادامه می دهد. پاسخ ولایتی به این سئوال اینگونه بود: بنده ثبت نام کردم، تا آخر هستم و محکم هم ایستاده‎ام. 

انتهای پیام/ 83003/ک 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول