اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

موضع‌گیری منفی در برابر شورای نگهبان چراغ سبز به استکبار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: موضع‌گیری‌های منفی در برابر شورای نگهبان و نهادهای قانونی اخلال در انسجام جامعه ایجاد می‌کند و در حقیقت چراغ سبز نشان دادن به استکبار جهانی است.

موضع‌گیری منفی در برابر شورای نگهبان چراغ سبز به استکبار است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نظر شورای نگهبان مبنی بر تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: نه تنها در نظام اسلامی بلکه در همه نظام‌ها و حکومت‌ها قانون تضمین‌کننده نظم است و اگر قانون رعایت نشود نظام و تشکیلات معنا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حکومت و تشکیلات وابسته به حدود و قوانین است و برای همه امور جامعه قانونی وجود دارد و انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری یکی از این امور است که در این زمینه باید روند قانونی نظام بگذرد و همه تسلیم روند قانونی باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: کسانی که در مقام اجرای قانون هستند روشن است که باید پایبند به قانون باشند حتی اگر قانون از نظر آنها مطلوب نباشد.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی مانند همه نظام‌ها برای انتخابات فیلتر و چارچوب وجود دارد و نظریه شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی حرف حاکم را می‌زند.

عبداللهی ادامه داد: ممکن است برخی از هواداران و کسانی که تمایل به کاندیدای خاصی دارند توجه به این بعد نکنند و حرکت‌های غیرمنطقی انجام دهند ولی باید کاندیداها به آنها توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدا باید هواداران خود را به منطق دعوت کنند زیرا نظام وابسته به روند قانونی هر کاری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشدار امام خمینی(ره) به کسانی که به شورای نگهبان توجه نمی‌کنند گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر رژیمی را ساقط می‌کند، لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی ما باشد احترام بگذاریم».

وی یادآور شد: حفظ انسجام و پیشروی نظام، وابسته به این است که وحدت حفظ شود بنابراین موضع‌گیری‌های منفی در برابر شورای نگهبان و نهادهای قانونی اخلال در انسجام جامعه ایجاد می‌کند و در شرایطی که استکبار جهانی نقشه کشیده و می‌خواهد این انسجام را از بین ببرد چراغ سبز نشان دادن به استکبار جهانی است.

عبداللهی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات یک امر بین‌المللی برای ماست و در دنیا با انتخابات می‌توانیم برای حفظ وحدتمان حرف بزنیم.

انتهای پیام/78003/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول