اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس خبرداد

دانشکده فنی و مهندسی مرند دارای ردیف اعتبار مستقل شد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: دانشکده فنی و مهندسی مرند دارای ردیف اعتبار مستقل در برنامه بودجه کشور شد.

دانشکده فنی و مهندسی مرند دارای ردیف اعتبار مستقل شد

محمد حسن‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشکده فنی و مهندسی مرند بیش از 18 سال است از زمان آغاز به کارش گذشته ولی به علت وابسته بودن به دانشگاه تبریز ردیف اعتبار مستقلی نداشته است.

وی گفت: سال‌هاست از طریق دانشگاه تبریز اعتبارات به آن تخصیص می‌یافت و از طرفی به علت استیجاری بودن ساختمان و کمبود امکانات رفاهی، دانشجویان با مشکلاتی مواجه بودند که در جلسه کمسیون تلفیق برنامه معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهور با حضور دبیر وزارت علوم در مجلس این امر مطرح شد و مورد تایید ردیف اعتبار مستقل قرار گرفت.

حسن‌نژاد تصریح کرد: ساختمان دانشکده فنی و مهندسی مرند در زمینی به وسعت 6 هزار و 500 متر در پنج طبقه فقط 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این امر به علت عدم اختصاص اعتبارات راکد مانده بود اما با ایجاد ردیف اعتبار مستقل شاهد تسریع در احداث و ایجاد یک دانشگاه مستقل در شهرستان مرند خواهیم بود.

نماینده مردم مرند و جلفا در ادامه از تصویب پنج رشته در دانشگاه آزاد مرند و جلفا همچنین سه رشته در دانشگاه آزاد هادی‌شهر با موافقت وزارت علوم خبر داد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های مرند و جلفا در منطقه مرزی و هم مرزی با کشورهای آسیای میانه به دلیل این ویژگی‌ها شاه‌رگ اتصال اروپا و آسیا به حساب می‌آید که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش آموزشی و علوم تحقیقاتی همچنین راه‌اندازی دانشگاه‌های بین‌اللملی و جذب دانشجو دارد و بر این اساس خواستار توجه بیشتر مسئولان در بخش آموزش عالی و پژوهشی هستیم.

رئیس دانشکده فنی مهندسی مرند هم با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت رشته کارشناسیی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی در زمینه‌های نقشه‌برداری ـ ساختمان‌های بتنی ـ مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری ـ ساختمان ـ عمران و ریاضی در این دانشکده دایر است، افزود: در حال حاضر بیش از 480 دانشجو در این دانشکده از نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند.

علی جمیری در ادامه از ایجاد دو رشته جدید کارشناسی پیوسته مهندسی عمران و برق از آغاز سال‌ تحصیلی جدید در این دانشگاه با مساعدت‌های نماینده مردم مرند در مجلس خبر داد.

وی افزود: سال گذشته به علت عدم تخصیص اعتبار برای تسریع در احداث ساختمان دانشکده، این امر راکد مانده است.

انتهای پیام/60001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول