اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

جذب نیرو در ادارات گچساران با هماهنگی اداره کار باشد

معاون فرماندار گچساران گفت: هیچ اداره و دستگاه دولتی در گچساران حق جذب نیرو بدون هماهنگی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان را ندارد.

جذب نیرو در ادارات گچساران با هماهنگی اداره کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور امروز در جلسه کارگروه توسعه اشتغال گچساران اظهار کرد: ارائه آماری از عملکرد کارگروه در سال 91 و بیان راهکارهای عملی در زمینه توسعه اشتغال در سال جاری از اهداف برگزاری این جلسه است.

وی بیان کرد: جمع کل تعهدات دولت و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه دولت در سال 91 برای ایجاد اشتغال در گچساران افزون بر سه هزار و 354 فرصت شغلی بود که با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و بر اساس اطلاعات و آمار موجود، افزون بر سه هزار و 147 فرصت شغلی در گچساران ایجاد شد.

حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تعاون در گچساران

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران با بیان این‌که رخی ادارات و دستگاه های اجرایی بیش از تعهدات خود ایجاد اشتغال داشته‌اند، تلاش مضاعف رؤسای ادارات در سال جدید را خواستار شد.

سجادپور خاطرنشان کرد: برای سال 92 ایجاد افزون بر 11 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که سهم ریز هر شهرستان برای ایجاد اشتغال هنوز اعلام و ابلاغ نشده است، از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران خواست تا برای جلسه بعدی کارگروه اشتغال، این آمار را تهیه و تنظیم کند.

سجادپور با بیان برخی سیاست‌های جدید ابلاغی برای ایجاد اشتغال در سال 92، توجه به مشاغل بخش کشاورزی و توسعه این بخش، تشویق در راستای سرمایه‌گذاری در بخش تعاون از طریق توسعه تعاونی‌ها در روستاهای و تقویت تعاونی دهیاران را از جمله موضوعات مهم و در دستور کار برای کارگروه توسعه اشتغال گچساران عنوان کرد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به افراد دارای شرایط ایجاد اشتغال نیز از دیگر مواردی بوده که در سال 92 مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

سجادپور یادآور شد: دیدگاه‌ها در کارگروه اشتغال گچساران بیشتر باید به سمت و سوی آسیب‌شناسی در راستای مشکل بیکاری در این شهرستان باشد تا بتوانیم در پایان سال خروجی مطلوبی در زمینه ایجاد اشتغال داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هیچ اداره و دستگاه دولتی در گچساران حق جذب نیرو بدون هماهنگی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان را ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران ابراز داشت: در برخی موارد که نیروی متخصص در زمینه مورد نیاز در گچساران وجود ندارد از موارد خاص تلقی می‌شود.

سجادپور با اشاره به اظهار نظر برخی رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی گچساران مبنی بر عدم دریافت کد کاربری و رمز عبور برای ثبت اطلاعات اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه وزارت کار عنوان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد.

دعوت از نمایندگان پتروشیمی و سد چم‌شیر برای ارائه گزارش در زمینه نحوه جذب نیرو

وی با اشاره به دیگر اظهار نظر مطرح شده در جلسه مبنی بر نبود اطلاعاتی در زمینه نحوه بکارگیری نیرو در پروژه‌های بزرگ این شهرستان از جمله پتروشیمی و سد چم‌شیر تصریح کرد: در جلسه آینده نمایندگانی از این دو پروژه به جلسه دعوت می‌شوند تا توضیحات لازم را ارائه دهند.

سجادپور با تقدیر از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در زمینه اعلام آمادگی در راستای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای گفت: ادارات و نهادها باید در زمینه نقش تقویت و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری در جامعه را فرهنگ‌سازی کنند.

وی از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران خواست تا در زمینه تعیین تکلیف پرونده 35 نفر از بانوان معرفی‌شده از سوی اداره بهزیستی گچساران برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و نیز استخراج آمار دقیق بیکاران در گچساران و تفکیک این آمار از آمار افراد جویای کار شهرستان باشت را تا جلسه بعدی تشکیل کارگروه توسعه اشتغال پیگیری لازم داشته باشد.

انتهای پیام/82001/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول