اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:

کسی که به رای شورای نگهبان احترام نگذارد در برابر نظام، ولایت و قانون ایستاده است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: در صورتی که کسی به نظر و رای شورای نگهبان احترام نگذارد در برابر نظام، ولایت و قانون ایستاده و این عین مصداق نافرمانی از دستور الهی است.

کسی که به رای شورای نگهبان احترام نگذارد در برابر نظام، ولایت و قانون ایستاده است

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که بر مبنای دین اسلام و آموزه‌ها و احکام آن شکل گرفته و همه ارکان و ساختار آن دینی است و در قوانینی که در آن به تصویب رسیده و مرجع عمل افراد است منبعث از اسلام است.

وی افزود: در این نظام ولی‎فقیه در راس قرار دارد و سیاست‌های کلان از سوی ایشان تبیین و ابلاغ می‎شود و همه افراد موظف به رعایت و اجرای این قوانین هستند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در کشور، تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه نگهبانی از قانون را دارد و از آنجا که منصوب مقام معظم رهبری است رای و نظرش مشروع است.

جلیل ادامه داد: در حالی که از یک سو نظر شورای نگهبان مشروع است بلکه مقبول و قانونی هم است و برهمین اساس تمکین و احترام در برابر رای آن ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کسی به نظر و رای شورای نگهبان احترام نگذارد در برابر نظام، ولایت و قانون ایستاده و این عین مصداق نافرمانی از دستور الهی است.

جلیل با اشاره به رد و یا تایید صلاحیت آقای هاشمی، اظهار کرد: اگر آقای هاشمی تایید شود که مبارک است چون این اتفاق خروجی نظر شورای نگهبان بوده اما اگر رد صلاحیت شود باید مقام و جایگاه ایشان را به عنوان یکی از ذخایر انقلاب حفظ کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان به فلسفه وجودی نامه نمایندگان مجلس به شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: با ارائه این نامه به شورای نگهبان تلاش کردیم تا حساسیت مجلس را در تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها به شورای نگهبان منتقل کنیم و جز آن هیچ هدفی دیگری نداشتیم.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول