اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بردسیر خبر داد

سمپاشی 230 هزار دام در بردسیر

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر گفت: در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی از ابتدای سال جاری 230 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان سمپاشی شده‌اند.

سمپاشی 230 هزار دام در بردسیر

محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت انگل‌های خارجی دام از قبیل کنه، شپش، ‌جرب‌، کک‌ها در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دامی و بیماری‌های ناشی از معضل خشکسالی از ابتدای سال جاری 230 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان سمپاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک است که به عنوان یک بیماری شغلی و کشنده محسوب می‌شود، تصریح کرد: پوشیدن لباس کار مناسب و استفاده از دستکش، ماسک و سمپاشی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر بیان داشت: گوشت خریداری شده را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند که این عمل موجب افزایش کیفیت گوشت شده و همچنین ویروس عامل بیماری در صورت وجود از بین می‌رود.

شهریارزاده خاطر نشان کرد: از جمله بیماری‌هایی که در فصل گرما عامل تلفات و ضررهای زیادی به دام می‌شود، بیماری زردی یا تیلیریوز است و از دامداران درخواست داریم، آلودگی‌های انگلی بدن دام را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه علائم زردی در مراحل ابتدایی به دامپزشک مراجعه و اقدام به درمان کنند.

انتهای پیام/80027/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول