اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان:

امسال 700 میلیون متر مکعب اصفهان آب کم دارد

مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امسال 700 میلیون متر مکعب آب در استان اصفهان کم داریم که انتظار داریم با اتمام طرح تونل سوم کوهرنگ این کمبود جبران شود.

امسال 700 میلیون متر مکعب اصفهان آب کم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد علی طرفه امروز در جلسه ستاد مهر ماندگار استان اصفهان که در جمع مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: چهار پروژه مهر ماندگار در بخش آب داریم که یکی از آنها طرح تونل خدنگستان است که 11.5 کیلومتر طول و 18 کیلومتر جاده دسترسی آن است.

وی با بیان اینکه این پروژه بدون مراسم افتتاحیه در اسفند ماه 91 راه اندازی شد، افزود: اکنون بخشی از آب انتقالی به زاینده‌رود سرازیر می‌شود که در صورت بهره‌برداری کامل 30 درصد از آب انتقال سالانه زاینده‌رود را تامین می‌کند.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون 50 میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح دوم سد باغکل با ظرفیت پنج میلیون متر مکعب در سال است که 40 میلیارد تومان هزینه آن پرداخت شده است و در سفر دولت افتتاح شد.

طرفه گفت: 3.5 میلیارد تومان برای پروژه‌ها بدهکار هستیم که قرار بود در سال 91 پرداخت شود که نشد و درخواست می‌شود جهت پرداخت دیون توجه خاصی شود.

وی طرح سوم را طرح کاشان عنوان کرد و گفت: ظرفیت انتقال آب به کاشان 400 لیتر است که  قرار است به دو برابر و 850 لیتر برسد.

مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به طرح چهارم مهر ماندگار و طرح تونل سوم کوهرنگ گفت: 70 متر از 24 کیلو متر باقی مانده است که بخشی حفاری انجام شد و 13 متر از تونل مانده است.

وی اضافه کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار این پروژه در سال گذشته عملیاتی شده است و انتظار می‌رود در سال جاری بقیه این اعتبار تا مرحله پایانی اختصاص پیدا کند.

طرفه همچنین 700 میلیون متر مکعب آب در اصفهان کم داریم که تونل خدنگستان 6 میلیون متر مکعب و تونل کوهرنگ 100 میلیون متر مکعب را تامین می‌کند که امید می‌رود با افتتاح آن کمبود آب جبران شود.

انتهای پیام/63012/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول