اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرتیپ سوری در گفت‌وگو با فارس:

نبرد القصیر تحولی در نبردهای باز و اثبات هوش نظامی ارتش سوریه بود

سرتیپ «حسن حسن» استاد دانشکده عالی دفاع ملی سوریه با اشاره به اینکه نبرد القصیر تحولی کیفی و ابداع شیوه‌ای جدید در نبردهای باز بود که ارتش سوریه با آن مواجه است، تاکید کرد این نبرد هوش نظامی ارتش سوریه را به اثبات رساند.

نبرد القصیر تحولی در نبردهای باز و اثبات هوش نظامی ارتش سوریه بود

 سرتیپ «حسن حسن»، استاد دانشکده عالی دفاع ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تاکید کرد که رقم زدن سرنوشت «نبرد القصیر» تحول و پیشرفتی کیفی در روند نبردهای باز بین سوریه و طرف‌های خصم آن به شمار می‌آید و آنچه در قصیر اتفاق افتاد را باید موفقیتی تحسین برانگیز در تمام معنا و مفهوم آن به شمار آورد.

سرتیپ حسن حسن در ادامه افزود: موفقیت ارتش سوریه در پاکسازی بخش اعظم شهر القصیر آن هم ظرف چندین ساعت در دانش نظامی اقدام و موفقیتی بزرگ به شمار می‌آید و بیانگر هوش بالای استراتژیت‌هایی است که نقشه حمله به شهر را طراحی کرده و پیگیری لحظه به لحظه روند امور در این میدان است، چون در غیر این صورت هیچ‌گاه نمی‌توان چنین موفقیتی را محقق را کرد.

وی همچنین به بعد اخلاقی این نبرد نیز اشاره کرد و گفت: ارتش سوریه چند روز شهر را به محاصره خود درآورد و اطلاعیه‌هایی را در میان افراد مسلح پخش کرد و به آنها آموزش داد که چگونه می‌توانند، سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کنند. در همین راستا آموزش‌هایی نیز به اهالی شهر داد تا اینکه خود را به مناطق امن برسانند و از درگیری‌ها در امان بمانند و همه اینها توجه به اخلاق و در نظر داشتن اخلاق حرفه‌ای از سوی ارتش سوریه در تعامل با طرف مقابل به شمار می‌آید که از ابتدای عملیات نظامی همواره آن را مد نظر داشت.

این استاد دانشکده دفاع ملی سوریه ابداع و نوآوری ارتش سوریه در ارائه تاکتیک‌های نظامی جدید را تشویق و تحسین کرد که نیروهای ارتش سوریه را در نبرد القصیر به نمایش گذاشتند و یکی از این ابداع‌ها و شیوه‌های جدید جنگی تلاش برای تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف آنگونه که تروریست‌ها تصور می‌کنند، بود و براساس آن نیروهای ارتش سوریه تروریست‌ها را در همان مقرها و مراکز تجمعی که برای پنهان شدن خود حفر کرده بود، هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن این مقرها و مراکز شماری زیادی از آنها کشته و زخمی کردند.

سرتیپ حسن حسن تاکید کرد که مراکز تجمع و مقرهایی که افراد مسلح در شهر القصیر برای خود ایجاد کرده بودند، همه زیر زمینی بودند و در واقع باید گفت، این مراکز تجمع و مقرها شهری در دل شهر القصیر بود و بخشی از نبردهای ارتش سوریه با افراد مسلح در زیر زمین صورت گرفت.

وی افزود: در واقع ارتش سوریه توانست اصول نبردهای سنتی و نبردهای خیابانی و نبردهای پارتیزانی را با یکدیگر درآمیزد و از آنها اصول و مبادی نبرد جدیدی به نام «نبرد تونل‌ها» را ابداع کند و این موفقیت جز با همکاری اهالی شرافتمند منطقه حاصل نمی‌شد تا به این ترتیب دروغ پردازی‌های رسانه‌های مغرض منطقه‌ای و بین المللی در استقبال اهالی مناطق و شهرهای مختلف سوریه از گروه‌های تروریستی و افراد مسلح و گشودن آغوش باز خود به روی این گروه‌ها و افراد را به اثبات برساند.

سرتیپ حسن حسن در ادامه افزود: ارتش سوریه ارتشی اعتقادی و حرفه‌ای و به عنوان ارتشی ملی عملکرد آن هیچ‌گاه مبین بر واکنش‌های آنی نبوده و غیر ممکن است، در ورطه‌ای که دشمن برای آن تدارک دیده است، گرفتار شود. ارتش سوریه ممکن نیست، در عمل وارد نبردی شود، مگر آنکه برای آن نبرد برنامه ریزی کرده باشد و روی نقشه آن را پیاده کرده باشد.

وی تاکید کرد که یکی از دلایل موفقیت ارتش سوریه را باید دقت در اطلاعاتی جمع‌اوری شده و توجه به تمام آنها حتی نکات ریز و پیش پا افتاده ملاحظه کرد، از میزان قدرت و توانمندی دشمن گرفته تا وضعیت استقرار آن در میدان، سلاح‌های مورد استفاده و راه‌های کمک‌ رسانی و امداد.

سرتیپ حسن حسن افزود: عملیات ارتش سوریه درحالی در القصیر به اجرا گذاشته شد و با چنین موفقیت چشمگیری مواجه شد که نه افکار عمومی داخلی و نه افکار عمومی بین المللی و منطقه‌ای مخالف استفاده بیش از پیش ارتش سوریه از توان و قدرت نظامی خود بود، چون تصویری که دشمنان سوریه از این جنگ ارائه داده بودند، بر پایه جنگ بین نظام سوریه با مردم خود استوار بود.

سرتیپ حسن حسن تاکید کرد: آنچه در حقیقت در سوریه در جریان است، این است که ارتش و نظام سوریه درحال نبردی جهانی علیه تروریسم هستند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول