اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفته‌نامه المنار گزارش می‌دهد

تاکتیک‌های نظامی ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌ها و نگرانی اسرائیل

کارشناسان و صاحبنظران امور نظامی تاکید می‌کنند رژیم صهیونیستی به شدت نگران تاکتیک‌های جدید نظامی ارتش سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی و افراد مسلح است که تاکنون کارآمدی بالای خود را به اثبات رسانده است.

تاکتیک‌های نظامی ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌ها و نگرانی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، کارشناسان و صاحبنظران امور نظامی از شیوه‌ها و تاکتیک‌های نظامی جدیدی سخن می‌گویند که برای اولین بار توسط ارتش سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی و افراد مسلح به اجرا گذاشته شدند و مورد استفاده قرار گرفتند و بر اصل «سقوط منطقه جغرافیایی» استوار است که ارتش قصد ورود به آن را دارد.

در این شیوه ارتش سوریه اقدام به محاصره منطقه‌ای مورد نظر و بستن راه‌های ارتباطی مرکز و پیرامون و جمع‌آوری بیش از پیش اطلاعات امنیتی دقیق و موثق از «مراکز استراتژیک» افراد مسلح و اماکن حضور و تجمع گروه‌های تروریستی با تکیه بر حملات دقیق پدافند هوایی ارتش می‌کند که موجب می‌شود تا جای ممکن از وارد آمدن ضربات و خسارات به صفوف غیر نظامیان جلوگیری شود.

کارشناسان و صاحبنظران امور نظامی در این باره تاکید می‌کنند که رژیم صهیونیستی با دقت و توجه بسیار این شیوه جدید جنگی مورد استفاده از سوی ارتش سوریه را زیر نظر دارد.

آنها می‌گویند که تل‌آویو از سال 2006 و پس از جنگ دوم لبنان همواره مشغول برگزاری مانورهایی بوده که بر رویارویی مستقیم با دشمن و نه جنگ تانک‌ها و توپ‌ها در میدان تمرکز داشته‌اند.

این کارشناسان و صاحبنظران امور نظامی می‌افزایند: ارتش سوریه از زمان پایان جنگ 2006 توجه بسیاری به نیروهای ویژه خود داشت و بسیاری از توان و قدرت نظامی خود را بر آموزش و تمرین این نیروها متمرکز کرد تا توان و یارای مقابله با جنگ‌های پارتیزانی را داشته باشد و در این راه به طور مشخص گروه‌هایی تشکیل داد که بر آنها نام گروه‌های «شکارچی تانک» نهاده شده بود.

آنان تاکید می‌کنند که هم اکنون ارتش سوریه بیش از دو سال است که مانوری واقعی را در عرصه جنگ‌های پارتیزانی علیه تروریست‌ها به اجرا می‌گذارد و در این مدت موفق شد، اندیشه‌ها و افکار و تاکتیک‌های نظامی خود را با این نوع جنگ هماهنگ و منسجم کند.

این کارشناسان و صاحبنظران امور نظامی تاکید می‌کنند که مهارت و توانمندی ارتش سوریه در این نوع از جنگ‌ها موجبات نگرانی رژیم صهیونیستی شده است، چون هر رویارویی که در آینده روی دهد، میان گروه‌هایی از رزمندگان به وقوع نخواهد پیوست که نمونه آن با حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی روی داد، بلکه نبرد بین ارتش‌ نظامی خواهد بود که با این نوع از جنگ‌ها کاملا آشنایی دارد که بر اصل رویارویی مستقیم استوار است و ناخودآگاه استفاده و به خدمت گرفتن نیروی هوایی در آن کاهش می‌یابد و این به شدت رژیم صهیونیستی را نگران کرده که همواره در جنگ‌هایش بر تفوق نیروی هوایی‌اش در مقابله با دشمن تکیه می‌کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول