اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با فارس:

اغلب مناطق شهر القصیر در کنترل ارتش است/ القصیر بزودی منطقه امن اعلام می‌شود

یک منبع نظامی ارتش سوریه با تاکید بر اینکه اغلب مناطق شهر «القصیر» هم‌اکنون در کنترل ارتش سوریه است و تاکتیک‌های عملیاتی ارتش، تروریست‌ها را غافلگیر کرد، گفت: این شهر طی ۲ روز آتی منطقه امن اعلام می‌شود.

اغلب مناطق شهر القصیر در کنترل ارتش است/ القصیر بزودی منطقه امن اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نبردهایی که طی دو روز اخیر شهر «القصیر» در ریف حمص شاهد آن است، یاد و خاطره نبرد «جسر الشغور» در ریف إدلب در شمال غربی سوریه را با وجود گذشت بیش از یک سال از آن در اذهان زنده می‌کند. ورود ارتش سوریه که با بیرون راندن افراد مسلح و عناصر تروریستی از شهر همراه بود.

نقشه مقابله با افراد مسلح در جسر الشغور چنان دقیق ریخته شده بود که در همان ساعات اولیه و پس از به قتل رسیدن صدها فرد مسلح و انهدام ده‌ها مرکز تجمع آنها سرنوشت قطعی نبرد را به سود ارتش سوریه رقم زد.

اوضاع شهر «القصیر» در ریف حمص هم اکنون چنین است. ارتش سوریه یک هفته پیش تصمیم ورود به این منطقه را گرفت تا آن را از وجود افراد مسلح پاکسازی کند. عملیات ارتش سوریه از ریف حمص به سمت القصیر آغاز شد تا هرچه ارتش سوریه به سمت شهر القصیر پیشروی می‌کرد، به همان اندازه حلقه فشار و محاصره بر افراد مسلح نیز تنگ‌تر می‌شد.

این درحالی است که همزمان با آن تمام گذرگاه‌های مرزی سوریه و لبنان به واسطه یگان‌های مرزی ارتش سوریه به روی ورود عناصر مسلح و کمک‌های نظامی بسته شد.

ریف القصیر طی چند روز به دست ارتش سوریه با میانگین پاکسازی هر سه روستا در یک روز از تسلط و کنترل افراد مسلح خارج شد تا نیروهای ارتش سوریه با سرعتی بسیار پیشروی به سمت شهر القصیر را ادامه دهند و در این راه آمادگی کامل داشتند تا به هر کمین یا حمله و یورش صورت گرفته از سوی گروه‌های تروریستی پاسخ دهند و آن را خنثی کنند.

یک منبع نظامی سوری که در جریان نبرد «القصیر» حضور و مشارکت داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق توضیح داد که یگان‌های ارتش سوریه پیشروی خود به سمت القصیر را از جنوب و شرق این شهر آغاز کردند.

وی ادامه داد: بیش از 90 تروریست مسلح در همان 15 دقیقه اول درگیری‌ها کشته شدند. این درحالی است که نیروی پیاده نظام ارتش سوریه همچنان به سمت مرکز شهر القصیر درحال پیشروی بود و همزمان با آن یگان توپخانه ارتش سوریه ده‌ها مقر و مرکز تجمع افراد مسلح را در این شهر هدف قرار می‌داد و از سوی دیگر تلاش می‌کرد تا گذرگاه امنی برای خروج اهالی شهر از منطقه ایجاد کند، چون پیشتر گروه‌های تروریستی از خروج اهالی شهر از دایره درگیری‌ها امتناع کرده بودند.

این منبع میدانی در ادامه افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از فرار افراد مسلح در واقع همه تمام این عناصر در حلقه محاصره ارتش سوریه گرفتار آمدند و شمار بسیار اندکی از آنها موفق به فرار شدند که فرار آنها نیز از طریق گذرگاه‌هایی که برای خروج اهالی شهر توسط ارتش سوریه ایجاد شده بود، صورت گرفت.

منبع فوق الذکر گفت: پیشروی یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه درحالی به داخل شهر القصیر ادامه می‌یافت که در هر منطقه‌ای که توسط ارتش پاکسازی می‌شد، موانع و نقاطی نظامی دایر می‌شد که مهمترین آنها در «میدان شهرداری» و در نزدیکی منطقه «الثانویه» وضع شد و تمام تک تیراندازان مستقر بر بام‌ ساختمان‌های اطراف این مناطق هدف قرار گرفته و به قتل رسیده یا زخمی شدند.

این منبع نظامی ارتش سوریه تاکید می‌کند که تاکتیک‌های اتخاذ شده از سوی ارتش سوریه در نبرد القصیر گروه‌های تروریستی و افراد مسلح را غافلگیر و شوکه کرد و زمینه را برای غلبه بر عناصر مسلح مستقر در این شهر فراهم کرد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد، ظرف دو روز آینده شهر «القصر» پس از پاکسازی کامل منطقه امن اعلام شود.

این منبع با اشاره به اینکه نقشه نظامی ریخته شده برای شهر القصیر از همه جهت حساب شده و دقیق بود، گفت: حتی اگر گروه‌های تروریستی واقعا قصد داشتند، در برابر ارتش سوریه مقاومت کنند، راهی جز مرگ نداشتند. گروه‌های تروریستی بارها تلاش کردند تا راه‌های ارتباطی یگان‌های مختلف ارتش سوریه را با یکدیگر قطع کنند، اما تنها رهاورد آنها صدها کشته و زخمی بود که هم اکنون شمار زیادی از زخمی‌های آنها در مرزهای سوریه و لبنان هستند.

در خصوص شمار کشته‌های افراد مسلح از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه این منبع نظامی سوری گفت که شمار کشته‌های این عملیات‌ از 200 فرد مسلح نیز فراتر رفته است، این درحالی است که بیش از 100 فرد مسلح نیز توسط نیروهای ارتش سوریه دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه یگان‌های ارتش سوریه تمام موانع سیمانی و بتونی افراد مسلح در شهر القصیر را منهدم و تخریب کرد، گفت: در جریان این عملیات نظامی حدود 250 تروریست به همراه سلاح و تجهیزات نظامی‌شان خود را تسلیم ارتش سوریه کردند و مابقی فرار کردند.

این منبع نظامی سوری همچنین تاکید کرد که هم اکنون اغلب مناطق شهر القصیر تحت کنترل کامل ارتش سوریه است و سه محور شرق و جنوب و شمال این شهر به کانون‌های هدف گیری افراد مسلح در مناطق باقی مانده شهر تبدیل شده و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته ظرف دو روز آینده شهر القصیر به تصرف کامل ارتش سوریه درخواهد آمد.

شهر القصیر در ریف حمص از موقعیت استراتژیکی برای افراد مسلح و گروه‌های تروریستی به شمار می‌آید، چراکه این شهر یکی از مهمترین دژها و پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی و افراد مسلح در جنوب و مرکز سوریه و مهمترین خط کمک‌رسانی و امداد به ویژه از مرزهای لبنان به مناطق مختلف سوریه هم از حیث تجهیزات نظامی و هم عناصر تروریستی به شمار می‌آمد.

این منبع نظامی ارتش سوریه در پایان اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه از صبح امروز عملیات خود علیه شهر القصیر را از چندین محور آغاز کرده‌اند تا حلقه فشار و محاصره را بر گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح تنگ‌تر کنند و سرنوشت نبرد القصیر را به سود خود رقم بزنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول