اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات عنوان کرد

اعزام مبلغ در 17 مناسبت توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر در 17 مناسبت اعزام مبلغان توسط دفتر تبلیغات صورت می‌گیرد.

اعزام مبلغ در 17 مناسبت توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی ایام اعتکاف و میلاد حضرت علی(ع) که در دفتر آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد اظهار کرد: این مبلغان به مدت چهار روز به سفر تبلیغی ایام اعتکاف می‌روند و نسبت به ارشاد معتکفین اقدام می‌کنند.

وی افزود: در گذشته اعزام‌های دفتر تبلیغات منحصر به ماه مبارک رمضان، محرم و صفر می‌شد اما در حال حاضر در مناسبت‌های دیگری همچون نیمه شعبان، هفته وحدت، فاطمیه، دهه فجر و اعتکاف هم اعزام صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال 30 نفر از مبلغان زن هم به سفرهای تبلیغی اعزام می‌شوند گفت: در حال حاضر در 17 مناسبت اعزام مبلغان توسط دفتر تبلیغات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعتکاف ظرفیتی گسترده است که آن را از عبادتی فردی به عبادتی جمعی تبدیل کرده است؛ در گذشته اعتکاف بیشتر در قم و در دو یا سه مسجد برگزار می‌شد اما ستاد اعتکاف قم و کشور آن را به عبادتی فراگیر به ویژه در میان جوانان تبدیل کردند.

روستا آزاد با بیان اینکه در بسیاری از شهرها به دلیل نبود فضای مورد نیاز برخی از علاقه‌مندان نمی‌توانند در مراسم اعتکاف شرکت کنند عنوان داشت: باید بهترین بهره‌برداری از ظرفیت اعتکاف داشته باشیم و از این فرصت ارزشمند که به برکت نظام اسلامی در اختیار عموم مردم قرار گرفته است استفاده کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و فکری دشمنان علیه جوانان مسلمان و شیعه گفت: بخشی از مراسم اعتکاف باید به روشنگری و تنویر افکار عمومی اختصاص یابد و پاسخگویی به شبهات به درستی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بحث انتخابات هم در شرایط کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد و مبلغان باید تاکیدات رهبری مبنی بر تحقق حماسه سیاسی را در ارشادات خود لحاظ کنند؛ به یقین مبلغان نباید وارد مصادیق شوند بلکه باید شاخصه‌های انتخاب اصلح از دیدگاه اسلام، قرآن و رهبری را مطرح کنند.

روستا آزاد با تاکید بر بهره‌مندی همه اقشار از ظرفیت اعتکاف بیان داشت: صدایی که جوانان از حوزه می‌شنوند صدای اخلاق و نه تخریب و توهین و افترا خواهد بود به همین دلیل امیدواریم مبلغان و مجموعه‌های حوزوی بتوانند در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاثیرگذاری بالایی داشته باشند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول