اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

45 طرح تفصیلی در برنامه شهری گیلان قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: تعداد 45 طرح تفصیلی و جامع شهری در برنامه‌ریزی شهری قرار دارد که از این میزان تعداد 23 طرح مصوب شده و 22 طرح با پیشرفت 60 درصد در دست تهیه است.

45 طرح تفصیلی در برنامه شهری گیلان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان از تصویب طرح‎ توسعه و عمرانی 15 شهر استان در سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح‌های مذکور در شهرهای شفت، رودبار، تالش، لشت‌نشا، سنگر، املش، تولم‌شهر، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، لوندویل، احمدسرگوراب، لاهیجان، رضوانشهر، بندر کیاشهر و رحیم‌آباد پس از بحث و بررسی با تأیید اعضای شورای برنامه‎ریزی استان به تصویب رسید و در حال تکمیل مدارک است.

این مسئول افزود: طرح توسعه و عمران در این شهرها به‌صورت یک دوره حداقل 10 ساله منظور شده که با هدف شناخت و برنامه‌ریزی برپایه نیازهای واقعی و توسعه بلندمدت شهر تدوین شده است و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان توسعه فیزیکی بافت شهرها، تعیین کاربری‎ها، تعیین محدوده و حریم شهر را از اهداف مهم تصویب طرح‌های مذکور ذکر کرد.

وی سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی و تنظیم و تعیین شبکه معابر اصلی را از مهم‌ترین اهداف و مواردی برشمرد که در طرح‎های جامع به آن پرداخته می‎شود.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: طرح جامع طبق ضوابط جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق برای هر یک از آنها، وضعیت شبکه‌های عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در مناطق شهری و اولویت‌های بهسازی و نوسازی و توسعه شهری را بر اساس نقشه‌های مالکیت اراضی مشخص می‎کند.

وی با بیان اینکه اکنون گیلان دارای 52 شهر است، یادآور شد: تعداد 45 طرح تفصیلی و جامع شهری در برنامه‌ریزی شهری قرار دارد که از این میزان تعداد 23 طرح مصوب شده و 22 طرح با پیشرفت 60 درصد در دست تهیه است.

شعبان‌پور، درباره وضعیت طرح جامع شهر رشت خاطرنشان کرد: با توجه به طرح جامع مصوب 22 اردیبهشت سال 88، قرارداد طرح تفصیلی شهر رشت در اوایل سال 91 منعقد شد.

وی یادآور شد: به‌هنگام کردن نقشه‌های پایه در طرح جامع رشت به اتمام رسیده و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تهیه است.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول