اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات مازندران در گفت‌گو با فارس خبر داد

اجرای مراسم اعتکاف در 220 مسجد مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همزمان با فرارسیدن ماه رجب و ایام البیض، مراسم اعتکاف در بیش از 220 مسجد مازندران برگزار می‌شود.

اجرای مراسم اعتکاف در 220 مسجد مازندران

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: برنامه‌ریزی و تلاش برای مردمی بودن هر چه بیشتر مراسم اعتکاف، برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه مجازی به منظور ثبت نام الکترونیکی معتکفان، هماهنگی با ستاد نماز جمعه به منظور ارائه گزارش و تشویق و ترغیب مردم برای حضور در این مراسم معنوی، توجه جدی به محتوای برنامه‌های اعتکاف و استفاده از مبلغان تخصصی و اساتید اخلاق و مداحان تاثیرگذار از برنامه‌های این ایام است.

وی توجه بیشتر به قرآن و مباحث معرفتی و دعوت از قاریان و اساتید برجسته قرآن کریم به منظور اجرای برنامه‌های جذاب قرآنی، هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت کارمندان و مدیران شهرستانی در این مراسم و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را از اقدامات دیگر این اداره کل در زمان اعتکاف دانست.

شکریان بیان داشت: اداره تبلیغات مازندران همچنین اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از قبیل قرآن، احکام، اعتقادی، خاطره‌نویسی، مقاله‌نویسی، شعر و عکاسی، تشکیل حلقه‌های بصیرت و معرفت برای ارتقای سطح اعتقادی و پاسخگویی به شبهات شرکت‌کنندگان، تجلیل از خادمان اعتکاف و برگزیدگان مسابقات، هدایت و نظارت ائمه جماعات و دست‌اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: هماهنگی برای برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 220 مسجد مازندران، پیگیری و هماهنگی برگزاری جشن‌های ویژه سالروز ولادت امام علی (ع) در هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا، برگزاری جلسات با شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان برای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف و  مناسبت‌های ماه رجب، اعزام روحانیون به مساجد، تهیه و تولید بروشور و پوستر اعتکاف و سالروز ولایات امام علی(ع)، برگزاری مسابقه اعتکاف، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از جمله برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رجب و ایام اعتکاف است.

 

این مسئول در اهمیت برگزاری اعتکاف ماه رجب اذعان داشت: سنت حسنه اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی احیا و هرساله شاهد رشد کمی و کیفی آن هستیم.

شکریان به اهمیت ترویج سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر سنت حسنه اعتکاف نسبت به سال‌های قبل رواج بیشتری در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان داشته که به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه همه زمان‌ها و مکان‌ها ارزش برابری ندارند و برخی بر دیگری ترجیح دارد، افزود: برخی زمان‌ها مانند ماه رجب ارزش والایی به جهت زدودن زنگارهای شیطانی از قلوب انسان داشته و سبب رسیدن به کمال است.

شکریان ایام اعتکاف در ماه رجب را فرصت شایسته برای ایجاد تحول انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور مردمی به ویژه نسل جوان و انجام فرایض مخصوص اعتکاف از جمله روزه‌داری، نماز، دعا و اعمال مختلفی که در کشور انجام می‌شود باعث گسترش معنویت در جامعه و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: زمان اعتکاف سفره رحمت الهی گسترده‌تر بوده و انسان معتکف جسم و جان خود را در آسمان عبادت و عبودیت به پرواز درمی‌آورد و با انجام اعمال خاص عبادی خود را از بندهای نفسانی رها می‌سازد.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول