به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی اظهار کرد: تعداد پروانههای ساختمانی صادر شده برای مناطق هشت گانه شهرداری در سال گذشته 3 هزار و 784 فقره پروانه بوده که جمع کل اعیانی آنها یک میلیون و 589 هزار و 229 مترمربع است.
وی خاطرنشان کرد: 388 فقره پروانه ساختمانی نیز در فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده که میزان اعیانی آنها 125 هزار و 323 متر مربع است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مراحل صدور پروانه ساختمانی گفت: در ابتدا مالک و متقاضی به شهرسازی مناطق مراجعه میکند و سپس ثبت درخواست و تعیین نوبت بازدید از سوی شهرداری منطقه صورت میگیرد و در ادامه با ارائه نقشه ساختمانی و صدور پیشنویس پروانه و صدور مجوز پروانه ساختمانی صورت میگیرد.
وی به زمان صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل شورای اداری که به استانها ابلاغ شده روند صدور پروانه هفت روز در شهرداری و دو ماه در سازمان نظام مهندسی ساختمان طول میکشد.
خاکی یادآور شد: با رایزنیهای انجام شده در نظر داریم روند صدور پروانه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان را کاهش دهیم و این روند را به 15 تا 20 روز برسانیم.
وی تصریح کرد: مهندسان ناظر از شروع تا سفتکاری و نازککاری ساختمان را گزارش میدهند و گزارشهای مأموران کنترل ساختمان را دریافت میکنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان داشت: شهرداری منطقه هرگونه تخلفات احتمالی را شناسایی و در کمیسیون ماده پنج رسیدگی میکند و پس از کمیسیون ماده پنج روند قانونی طی میشود.
وی با اشاره به امور قابل پیگیری در شهرداری مناطق گفت: صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار، مجوز تفکیک طبقات و زمینها، مجوزهای حفاری و پاسخ استعلامات مهمترین کارهایی است که در شهرداری مناطق پیگیری میشود.
انتهای پیام/2258/ح/چ3000