اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خبر داد

صدور 3700 فقره پروانه ساختمانی در قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از صدور بیش از 3 هزار و 700 فقره پروانه ساختمانی در سال گذشته در استان قم خبر داد.

صدور 3700 فقره پروانه ساختمانی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی اظهار کرد: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده برای مناطق هشت گانه شهرداری در سال گذشته 3 هزار و 784 فقره پروانه بوده که جمع کل اعیانی آنها یک میلیون و 589 هزار و 229 مترمربع است.

وی خاطرنشان کرد: 388 فقره پروانه ساختمانی نیز در فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده که میزان اعیانی آنها 125 هزار و 323 متر مربع است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مراحل صدور پروانه ساختمانی گفت: در ابتدا مالک و متقاضی به شهرسازی مناطق مراجعه می‌کند و سپس ثبت درخواست و تعیین نوبت بازدید از سوی شهرداری منطقه صورت می‌گیرد و در ادامه با ارائه نقشه ساختمانی و صدور پیش‌نویس پروانه و صدور مجوز پروانه ساختمانی صورت می‌گیرد.

وی به زمان صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل شورای اداری که به استان‌ها ابلاغ شده روند صدور پروانه هفت روز در شهرداری و دو ماه در سازمان نظام مهندسی ساختمان طول می‌کشد.

خاکی یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده در نظر داریم روند صدور پروانه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان را کاهش دهیم و این روند را به 15 تا 20 روز برسانیم.

وی تصریح کرد: مهندسان ناظر از شروع تا سفت‌کاری و نازک‌کاری ساختمان را گزارش می‌دهند و گزارش‌های مأموران کنترل ساختمان را دریافت می‌کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان داشت: شهرداری منطقه هرگونه تخلفات احتمالی را شناسایی و در کمیسیون ماده پنج رسیدگی می‌کند و پس از کمیسیون ماده پنج روند قانونی طی می‌شود. 

وی با اشاره به امور قابل پیگیری در شهرداری مناطق گفت: صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار، مجوز تفکیک طبقات و زمین‌ها، مجوزهای حفاری و پاسخ استعلامات مهم‌ترین کارهایی است که در شهرداری مناطق پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول