اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان سراسر کشور صورت گرفت

آغاز به کار سومین جشنواره ملی باران در سنندج

سومین جشنواره ملی باران برای نخستین بار خارج از مرکز و به میزبانی شهر سنندج و با حضور دانشجویان فعال در حوزه ترویج مباحث نماز و آموزه‌های دینی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سومین جشنواره ملی باران در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول زارع‌زاده دبیر سومین جشنواره ملی باران پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این جشنواره در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اظهار کرد: توسعه و ترویج مبانی دینی و اخلاقی در بین نسل جوان زمینه‌ساز تعالی و عزت همه جانبه است.

وی افزود: با هدف ترویج آموزه‌های دینی و گسترش فرهنگ‌سازی در حوزه نماز و اقامه فرایض دینی در فضاهای دانشجویی و با محوریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات جشنواره‌ای با عنوان باران فعالیت خود را آغاز کرد.

زارع‌زاده تصریح کرد: این جشنواره هر دو سال یکبار برگزار شده و آثار دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در همه مراکز آموزش عالی کشور در حوزه فرهنگی و هنری با محوریت ترویج فریضه نماز را جمع‌آوری و به نماز می‌گذارد.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری و برای نخستین بار و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه جامعه دانشگاهی استان کردستان شاهد تمرکز زدایی این جشنواره و برگزاری مرحله پایانی آن در استانی خارج از تهران بودیم.

دبیر سومین جشنواره ملی باران اعلام کرد: بیش از 900 اثر در حوزه‌های داستانی و ادبی، هنری، پژوهشی، فضای مجازی و رایانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مراسم پایانی از 34 نفر از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

رسول‌زاده اظهار داشت: در این مراسم همچنین از سه نفر از فعالان و مروجان اقامه نماز در مراکز آموزش عالی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره در بخش جنبی نیز نمایشگاهی برای استفاده عموم مردم از دستاوردها و آثار برگزیده در چهار بخش تعبیه شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دبیر سومین جشنواره ملی باران در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف برجسته کردن نقش فرهنگ نماز در میان دانشگاهیان و جمع‌آوری آثار فاخر در زمینه نماز و نیایش و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین دانشگاهیان در این حوزه برگزار شده و سعی می‌شود در سنوات آتی نیز در یکی دیگر از استان‌های کشور خارج از تهران برگزار شود.

انتهای پیام/79006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول