اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اصفهان خبر داد

اجرای مانور طرح محب در چهار استان کشور

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی اصفهان از اجرای مانور طرح محب در چهار استان کشور در سال جاری خبر داد.

اجرای مانور طرح محب در چهار استان کشور

به گزارش خبرگزای فارس از کاشان، مرضیه فرشاد بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مانور طرح محب در بهزیستی شهرستان کاشان اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور، مانور طرح محب را امسال در چهار استان اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار می‌کند.

وی افزود: علاوه بر اجرای این مانور در چهار استان مذکور در سه استان دیگر کشور نیز این طرح در سطح استانی اجرا می‌شود. 

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه اجرای مانور طرح محب در شهرستان کاشان به عنوان شهر پایلوت در کشور برگزار می‌شود عنوان کرد: طرح محب با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی پس از وقوع بلایای طبیعی، به منظور توانمندسازی محله‌های کاشان، با همکاری و پشتیبانی اداره بهزیستی و اعضای جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کاشان در محله لتحر کاشان برگزار می‌شود.

فرشاد افزود: بعد از اجرای آموزش‌های تئوری به گروه‌های هدف، اکنون با انجام مانور دو ساعته محب سعی می‌شود تا آموزش‌های تئوری انجام شده در این مانور به صوت عملی و در شرایط حادثه‌ای غیر مترقبه تجربه شود و سپس گروه‌های فوریتی تربیت شده سازمان، نقش خود را انجام دهند. 

این مسئول، تمرین نیروهای فوریتی سازمان بهزیستی و نیروهای آموزش دیده در محله را یکی از مهمترین اهداف اجرای مانور طرح محب در محله لتحر کاشان ذکر کرد و گفت: در مانور طرح محب ضمن برخورداری از حمایت و همکاری مدیریت‌های بحران شهرستان کاشان و استان اصفهان، سایر دستگاه‌های شهرستان در مانور دخالت نداشته و تنها نقش حمایت کننده را دارند.

وی با اشاره به حضور 300 نفر در نخستین مانور طرح محب کشور در کاشان ابراز داشت: از این تعداد شرکت کننده 250 نفر از اهالی محله لتحر کاشان هستند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان متذکر شد: انتظار می‌رود اجرای نخستین طرح محب کشور منجر به اصلاح دستورالعمل‌های سال‌های گذشته سازمان بهزیستی و اصلاح دائم ساختارها شده تا اجرای این طرح در سایر استان‌های کشور نیز تداوم و استمرار داشته باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای مانور طرح محب در شهرستان کاشان تأکید کرد: این مانور نخستین مانور در کشور محسوب می‌شود که بدون حضور عوامل در محل حادثه و تنها از طریق مرکز فرماندهی در بهزیستی کاشان و با بهره‌گیری از امکان برقراری ارتباط تصویری زنده و آنلاین با دستگاه‌های امدادی شرکت کننده در مانور سازماندهی می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: برای ارسال تصاویر زنده از مانور به مرکز ستاد فرماندهی در بهزیستی کاشان، صدا و سیمای استان اصفهان با این ستاد همکاری دارند.

جلسه هماهنگی مانور طرح محب در بهزیستی شهرستان کاشان با حضور کارشناسان مدیریت بحران سازمان‌ها، مشاور طرح محب در سازمان بهزیستی کشور، مسئولان بهزیستی استان اصفهان و شهرستان کاشان و نیروهای آموزش دیده سازمان‌های مردم نهاد شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول