اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

نیاز به احداث 1500 واحد مسکونی جدید در بشاگرد / امر بهسازی را به سرعت انجام می‌دهیم

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امر بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهای آسیب دیده با سرعت عملیاتی می‌شود، گفت: باید هزار و 500 واحد مسکونی جدید در مناطق زلزله‌زده بشاگرد احداث کنیم.

نیاز به احداث 1500 واحد مسکونی جدید در بشاگرد / امر بهسازی را به سرعت انجام می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی سه‌شنبه شب در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی به منظور کمک به مناطق زلزله زده بشاگرد اظهار داشت: تا امروز تلاش ما برای رفع نیازهای اولیه و اسکان موقت مردم آسیب دیده بشاگرد بود که در این راستا با هماهنگی و همدلی تمام دستگاه‌های استان این مهم محقق شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تمام توان مسئولان استان بر بهسازی واحدهای آسیب دیده متمرکز شده است، ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن، امر بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاهای آسیب دیده با سرعت عملیاتی می‌شود.

وی گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت و با تلاش مسئولان استانی برای اسکان دائم مردم حادثه دیده بشاگرد با مانع بزرگ و عمده‌ای مواجه نیستیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: هیئت دولت مصوبه خوبی برای کمک به مناطق زلزله زده بشاگرد داشته که با عملی شدن این مصوبه شاهد آبادانی و انجام کارهای زیربنایی در این مناطق خواهیم بود.

عزیزی با اشاره به تخریب تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده بشاگرد بیان کرد: بیش از 1500 واحد مسکونی در 70 روستای بشاگرد باید احداث شود تا مشکل اسکان مردم برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای انتقال کانکس از طریق دریا از ماهشهر صورت گرفته است، تصریح کرد: بیش از 70 کانکس از بندر ماهشهر به منطقه حادثه دیده بشاگرد منتقل خواهد شد تا شاهد برطرف شدن برخی از نیازهای آموزشی و بهداشتی منطقه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب و احداث بیش از 650 واحد سرویس بهداشتی در منطقه زلزله زده بشاگرد عنوان کرد: 150 سرویس بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال نصب و 500 سرویس بهداشتی نیز توسط 50 اکیپ فنی و حرفه ای در منطقه در دست احداث است.

عزیزی در ادامه با اشاره به کمک‌های ارسالی به مناطق زلزله زده بشاگرد از اولین ساعات پس از وقوع زلزله، خاطر نشان ساخت: توزیع 109 هزار بطری آب معدنی، 170 هزار قوطی کنسرو، 4200 چادر، 12 هزار و 500 پتو و مقادیر قابل توجهی برنج، روغن، قند و شکر، چای، حبوبات، مواد شوینده و بهداشتی و... بخشی از کمک‌های ارسالی به این منطقه بوده است.

وی همچنین از استقرار هشت دستگاه تانکر آبرسانی سیار، نصب 20 دستگاه تانکر ثابت پنج هزار لیتری و توزیع 100 هزار لیتر بنزین، 200 هزار لیتر نفت و گاز و 500 سیلندر گاز مایع مورد نیاز در مناطق زلزله زده خبر داد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بررسی روند امداد رسانی به مردم آسیب دیده و با اشاره به بازدیدی که از منطقه داشتند بر ضرورت استفاده از امکانات ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد تاکید و ضمن تقدیر از حضور فیزیکی و به موقع استاندار هرمزگان در منطقه زلزله زده بشاگرد از هماهنگی خوب دستگاه‌های این استان نیز قدردانی کردند.

انتهای پیام/88001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول