اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان خبر داد

صادرات بیش از 5 میلیارد دلار کالا از گمرک باشماق

فرماندار مریوان با بیان اینکه حجم صادرات از این مرز نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست تصریح کرد: در سال 85 حجم صادرات تنها 250 میلیون دلار بود در حالی که این رقم در حال حاضر سالانه به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده است.

صادرات بیش از 5 میلیارد دلار کالا از گمرک باشماق

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی شهرستان مریوان با مدیر‌کل گمرک کشور گفت: حجم کار در مرز باشماق با سایر مناطق تفاوت‌ اساسی دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل نوع کار و میزان فعالیت‌ها، گمرک رسمی باشماق توجه بیشتری را می‌طلبد اظهار کرد: مشکلات و گرفتاری‌های موجود در این عرصه باید مرتفع شود.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه حجم کار در این منطقه با میزان زیرساخت‌های موجود هماهنگی ندارد خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی و وسعت فعالیت‌ها طی روزهای گذشته صف ترانزیت در این مرز به طول 30 کیلومتر تشکیل شده بود.

رشیدی‌پور با بیان اینکه حجم صادرات از این مرز نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست تصریح کرد: در سال 85 حجم صادرات تنها 250 میلیون دلار بود در حالی که این رقم در حال حاضر سالانه به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه 3 هزار مسافر از این مرز تردد می‌کنند خاطرنشان کرد: این رقم در ایام تعطیل تا سقف 3 هزار و 500 نفر نیز افزایش می‌یابد که باید برای تسهیل عبور و مرور این افراد نیز راه‌حل‌های مطلوب اتخاذ شود.

فرماندار مریوان افزود: این وضعیت با عنایت به شرایط جوی و موضوعات مرتبط با آن لزوم کار بیشتر در این زمینه را می‌نمایاند.

رشیدی‌پور با بیان اینکه به طور قطع دستگاه‌های مسئول بر اساس وظیفه خود کار می‌کنند اظهار کرد: با وجود اینکه قرار بود فعالیت مرز باشماق 24 ساعته شود اما این کار انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه مرز باشماق به نوعی چهره شهرستان مریوان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: اگر در زمینه واردات محصولات مورد نیاز اقدامات اساسی انجام گیرد برای خود شهرستان مریوان نیز مفید خواهد بود.

فرماندار مریوان با بیان اینکه تجار و بازرگانان شریف و با تجربه‌ای در این بازار مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: یکی از اهرم‌های نیرومند اقتصاد کردستان بر پایه همین مرز باشماق استوار است.

رشیدی‌پور در ادامه با تمجید از مردمان شهرستان مریوان آنها را انسان‌هایی کوشا، در خدمت نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: هرچه برای خدمت به این شهروندان تلاش شود باز هم در مقابل عظمت حضور آنها در صحنه‌های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب ناچیز است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم از سوی متولیان، تنگناهای موجود بر سر راه فعالیت در مرز رسمی باشماق برداشته شود.

انتهای پیام/79012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول