اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گمرک زنجان:

گمرک زنجان 310 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است

رئیس گمرک زنجان با اشاره به رابطه درآمدزایی گمرک با صادرات گفت: گمرک استان سال گذشته 310 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

گمرک زنجان 310 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی محمدی گنجه ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به مغایرت‌های موجود بین آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و گمرک اظهار کرد: این مغایرت‌ها بررسی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

وی آمار صادرات فروردین‌ماه استان زنجان را بیش از 8 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته در همین مدت بیش از 15 درصد کاهش یافته است.

رئیس گمرک زنجان ترکیب صادراتی استان را همانند سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: شمش‌های روی و مس و انواع محصولات لبنی عمده کالاهای سبد صادراتی زنجان هستند.

وی به معضلات ایجاد شده در گشایش اعتبار عدم امکان انتقال ارز اشاره کرد و گفت: این نبود امکان مبادله پول مشکلاتی را در استان به وجود نیاورده است.

محمدی گنجه به واردات انجام شده طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان زنجان 240 میلیون دلار واردات انجام داده است.

وی به افزایش واردات استان زنجان از آغاز سال‌جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت اشاره کرد و گفت: تا 25 اردیبهشت‌ماه 38 میلیون دلار واردات به استان زنجان انجام شده است.

رئیس گمرک زنجان 100 درصد واردات انجام شده به استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی زنجان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان واردات توسط واحدهای تولیدی بیانگر فعال بودن این واحدها است.

وی بر همکاری گمرک استان زنجان با واحدهای تولیدی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز آنها تاکید کرد و ادامه داد: گمرک زنجان برای تسریع و سهولت این کار فراتر از اختیارات قانونی خود در این راستا عمل می‌کند.

محمدی گنجه با اشاره به رابطه درآمدزایی گمرک با صادرات تصریح کرد: گمرک استان زنجان سال گذشته 31 میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.

وی میزان درآمد دو ماه گذشته از سال‌جاری را 6 تا 7 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان درآمد بیانگر افزایش درآمد است.

رئیس گمرک زنجان بر لزوم مکاتبه برای حل مغایرت‌های موجود بین آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک استان تاکید کرد.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول