اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور به کار خود پایان داد

همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری، کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور با معرفی برگزیدگان این کنگره در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به کار خود پایان داد.

کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، سیدسعید سرابی در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور اظهار کرد: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور فرصت بی‌بدیل و استثنایی است که به میزبانی خراسان‌رضوی در اختیار شعر و ادب کشور است.

سرابی افزود: امیدواریم این کنگره ملی شعر به یک کنگره بین‌المللی برای تمام فارسی زبانان جهان تبدیل شود و در این راه باید تمام مساعی و تلاش خود را به کار بندیم.

وی خاطرنشان کرد: شاعران و ادیبان باید به این مهم اهتمام ورزند تا بتوانیم احیاگر شعر و ادب در سطح بین‌المللی و در جایگاه شعر و ادب خراسان بزرگ باشیم.

در ادامه این مراسم 50 نفر از شاعران کشور و استان و نیشابور اشعار خود را قرائت کردند، فاضل نظری، محمدرضا عبدالملکیان، مصطفی محدثی‌خراسانی، امیر برزگر، مجید نظافت، غلامرضا شکوهی، خدابخش صفادل، محمد پروانه، محمد ابراهیم‌لگزیان، علی‌اصغر داوری، محمدحسین جعفریان، محمد حسین ملکیان، علی‌اصغر شیری، جواد گنجعلی، علیرضا بدیع، عباس کرخی، امید خسروی، هادی منوری، معصومه‌سادات شاکری و عزت قریب‌زاده از جمله شاعرانی بودند که در این کنگره سروده‌های خود را قرائت کردند.

در این مراسم محمدکاظم کاظمی به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که بر اساس رای هیئت داوران به ترتیب محمدحسین ملکیان از اصفهان، حمیده‌سادات غفوریان از مشهد و علی‌اصغر شیری از شهر قم بودند که به عنوان سه نفر برتر این کنگره معرفی شدند.

همچنین در این کنگره عزت قریب‌زاده از بوشهر، عالیه محرابی از یزد، امیر خسروی از خمین و سمیه قبادی از کرمانشاه لوح تقدیر و جوایز ویژه کنگره را دریافت کردند.

همچنین در این مراسم از ویژه نامه ادبی «تارنگ» رونمایی شد.

انتهای پیام/70007/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول