اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

تندیس «مختوم‌قلی فراغی» رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن نام مفاخر استان برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارند، گفت: یکی از این برنامه‌ها رونمایی از تندیس «مختوم‌قلی فراغی» است.

تندیس «مختوم‌قلی فراغی» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در مراسم نکوداشت دویست و هشتادمین سالروز ولادت «مختوم‌قلی فراغی»، شاعر مشهور ایرانی ترکمن در آرامگاه وی واقع در روستای «آق‌تقای» مراوه‌تپه اظهار داشت: با موافقت استاندار پارک موزه مفاخر و مشاهیر در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تک‌نگاری مفاخر استان برای دانش‌آموزان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل است.

دفتر چهارم «مختوم‌قلی فراغی» به زبان‌های ترکمنی، فارسی و انگلیسی ترجمه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه از سال 1386 همایش نکوداشت «مختوم قلی فراغی» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در چهارمین همایش نکوداشت این شاعر ایرانی ترکمن دفتر چهارم وی به زبان‌های ترکمنی، انگلیسی و فارسی ترجمه شد.  

منتظری ادامه داد: هر کشوری نیاز به پشتوانه و تکیه‌گاه دارد که برخی از آنها مادی و برخی دیگر فکری و فرهنگی هستند.

به گفته وی، ایران اسلامی به دلیل برخورداری از این سرمایه عظیم فکری و فرهنگی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است.

«مختوم‌قلی فراغی» شاعری مسلمان، متعهد و اخلاق‌مدار بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: این استان دیار ستاره‌های درخشانی از جمله «لامعی گرگانی»، «فخرالدین اسعد گرگانی»، «اسماعیل جرجانی»، «میرداماد»، «میرفندرسکی» و «مختوم‌قلی فراغی» است.

منتظری تصریح کرد: «مختوم‌قلی فراغی» شاعری مسلمان، متعهد، فرهیخته، اخلاق‌مدار و مایه سعادت بود.

وی خاطرشان کرد: تاثیرگذاری اشعار «مختوم‌قلی فراغی» به اندازه‌ای است که بسیاری از سرودها و فیلم‌های کوتاه و بلند برگرفته از اشعار این شاعر ایرانی ترکمن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر سند هویت یک کشور هستند، اظهار داشت: گلستان در این حوزه از استان‌های پیشگام بوده و به وجود آنها افتخار می‌کنیم.  

لازم به ذکر است در این مراسم استاندار گلستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سفیر جمهوری ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، یک هیئت در حدود 100 نفر از کشور ترکمنستان، برخی از فرمانداران و مدیران کل استانی و شهرستانی، نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی و روحانیون اهل سنت حضور داشتند. 

انتهای پیام/83003/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول