اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

جنایت تروریست‌ها در سوریه خاطرات هند جگرخوار را تداعی می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به جنایت اخیر تروریست‌ها در سوریه در بیرون و به کام کشیدن جنازه یکی از عناصر ارتش این کشور گفت: این عمل وحشیانه خاطرات تأثرآور هند جگرخوار را با پیکر مطهر حضرت حمزه تداعی می‌کند.

جنایت تروریست‌ها در سوریه خاطرات هند جگرخوار را تداعی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه و پاک‌سازی مناطق گسترده‌ای از حضور تروریست‌ها اظهار داشت: این پیروزی‌ها روی مذاکرات پیرامون مسئله سوریه نیز تأثیر گذاشته تا جایی که آمریکا آمادگی خود را برای حل  مشکل سوریه با برگزاری جلسات مذاکره اعلام کرده است.

وی با یادآوری تأکید جمهوری اسلامی از دو سال پیش تاکنون برای حل مسئله سوریه از طریق مذاکره بیان داشت: آمریکا پس از آنکه بیش از دو سال حمایت از تروریست‌ها نتوانستند دولت بشار اسد  را به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت ساقط کنند اکنون راهکار جمهوری اسلامی را برای حل مشکل سوریه از طریق مذاکره پذیرفته‌اند.

امام جمعه کاشان وضعیت ارتش سوریه را در شرایط کنونی مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: ارتش سوریه با تشکیل بسیج مردمی توانسته پیشرفت‌های خوبی را  در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به دست آورد.

نمازی به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای عربستانی نیز اشاره کرد و گفت: همان طور که وزیر امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد حضور ایران برای حل مسئله سوریه بسیار حائز اهمیت است.

وی جنایت وحشیانه و غیرانسانی تروریست‌ها در مدت اخیر را نشانه عصبانیت آنان از پیشرفت‌های ارتش سوریه در بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال دانست و گفت: تصویر بیرون کشیدن قلب یکی از عناصر ارتش سوریه که به اسارت تروریست‌ها درآمده بود و به کام کشیدن آن توسط تروریست‌ها  حادثه شهادت حضرت حمزه و عمل هند جگرخوار را با پیکر مطهر آن حضرت تداعی می‌کند.

خطیب نماز جمعه کاشان همچنین به راهپیمایی و تظاهرات شیعیان و سایر برادران فرقه‌های اسلامی در بحرین نیز اشاره کرد و آن را نشانه ایستادگی مردم مظلوم بحرین در برابر جنایت آل خلیفه و آل سعود پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز قیام قلمداد کرد.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دیدار جمعی از بانوان فرهیخته، برجسته و فعال در بخش‌های دانشگاهی، حوزوی، مسائل خانواده و زنان، دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های قرآنی، رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد با مقام معظم رهبری پرداخت و به فرازهایی از رهنمودهای ایشان معظم‌له در مورد جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به دیدار اقشار مختلف مردم و مسئولان با رهبری انقلاب در هفته گذشته، نکاتی از بیانات معظم‌له در خصوص اهمیت انتخابات نظیر ضرورت احترام به قانون در این عرصه را ذکر کرد.

نمازی در ادامه با تسلیت شهادت امام هادی(ع)، با ذکر روایتی از این امام معصوم یکی از توصیه‌های ائمه اطهار را توجه انسان به مرگ عنوان کرد: و گفت: اگر در جامعه توحیدی نهادینه شود و جوانان در دروس آموزشی خود این توجه دائمی به مرگ را فرا گیرند دیگر شاهد بروز گناه در آن نیستیم چراکه در جامعه‌ای که یاد مرگ بر افراد آن حاکم شود دیگر گناهی رخ نمی‌دهد.

وی همچنین گره‌گشایی از مشکلات مردم را یکی از حسنات بزرگ و اعمال پسندیده ارزشمند نزد خداوند متعال ذکر کرد و با ذکر حدیثی فضیلت آن را بعد از نماز واجب دانست.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین با تبریک میلاد امام جواد(ع)، فرا رسیدن ایام‌البیض را نیز گرامی داشت و نمازگزاران را به بهره‌گیری از فرصت‌های مغتنم این سه روز پربرکت توصیه کرد.

نمازی در قسمت دیگری از سخنان خود، با انتقاد از مشکلات اخلاقی فوتبال کشور، آن را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و گفت: این حوادث و اتفاقات بسیار تأسف‌آور و آزاردهنده است و به هیچ وجه خشونت، اهانت و بداخلاقی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

خطیب نماز جمعه کاشان، واگذاری تیم‌ها به بخش خصوصی را نیازمند حساسیت بیشتری دانست و در نظر گرفتن مباحث اخلاقی و فرهنگی در کنار مسائل فنی و ورزشی را در این عرصه خواستار شد.

وی هزینه میلیاردی برای استخدام مربیان خارجی را در حالی که کشور سرشار از استعدادهای جوان و ظرفیت‌های بالقوه است را نیز امری نه چندان سودمند برای ورزش کشور خواند.

انتهای پیام/63009/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول