اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

30 اثر معنوی کرمان به ثبت ملی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ثبت ملی 30 اثر معنوی کرمان خبر داد و عنوان کرد: 650 مکان تاریخی استان کرمان به ثبت ملی رسیده است.

30 اثر معنوی کرمان به ثبت ملی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مصلای امام علی (ع) در مرکز استان با تبریک هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: میراث فرهنگی تفاوت ملت‌ها را تعیین می‌کند.

وی ابراز داشت: ایران از غنی‌ترین، کهن‌ترین و تاثیرگذارترین فرهنگ و تمدن بشری برخوردار است و ویژگی‌های طبیعی کم‌نظیری دارد و آثار اشیاء تاریخی در جای‌جای ایران موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: کرمان استانی ممتاز در زمینه میراث فرهنگی است و استان کرمان در دوران‌های تاریخی مهم یکی از مراکز حکومتی بوده است و نمونه‌هایی بی‌نظیر از معماری ایرانی اسلامی از جمله مسجد جامع در این منطقه وجود دارد.

شمس‌الدینی از شناسایی، پژوهش و حفاظت از محوطه‌های باستانی به عنوان یکی از وظایف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نام برد و افزود: کرمان بیشترین محوطه‌های باستانی ایران را دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه مرمت، استحکام‌بخشی و بازسازی میراث فرهنگی گام برمی‌دارد و طی روزهای آینده موزه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فاز دوم موزه هنرهای معاصر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تهاجم فرهنگی اذعان داشت: تهاجم فرهنگی برای این است که داشته‌های فرهنگی و آداب و رسوم ملت‌ها را از آنها بگیرند.

شمس‌الدینی از ثبت ملی 30 اثر معنوی کرمان خبر داد و عنوان کرد: 650 مکان تاریخی استان کرمان به ثبت ملی رسیده است که به همکاری مردم برای حفظ این آثار نیاز داریم، زیرا جایگزینی برای میراث فرهنگی نداریم.

انتهای پیام/80019/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول