اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل بنادر و دریانوردی خبر داد

افتتاح 40 بندر کوچک در کشور

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران از ساخت 60 بندر کوچک چند منظوره در کشور خبر داد و گفت: 40 بندر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح 40 بندر کوچک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، سید عطاء‌الله صدر در جمع مدیران استان و این شهرستان با بیان اینکه ایران پنج‌هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی دارد، اظهار کرد: ایران کشوری دریایی است که ظرفیت و قابلیت فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دارد.

وی، یک‌سوم مرزهای ایران را مرز آبی دانست و افزود: 92 درصد صادرات و واردات کشور توسط بنادر ایران انجام می‌شود.

معاون راه و شهرسازی تصریح کرد: در دو سوم مرز خاکی ایران، هشت درصد صادرات و واردات انجام می‌گیرد.

وی، سواحل هر کشور را پیشرفته‌ترین، پرجمعیت‌ترین و زیباترین مناطق جهان نام برد و اذعان کرد: ایران از طریق دریا و امکان ترانزیتی، شرایط بسیار ممتازی در منطقه دارد که مغفول واقع شده و ما تنها به مناطق خشکی اکتفا کرده و زمانی که به دریا می‌رسیم، متوقف می‌شویم.

صدر، با اشاره به امکانات و زمینه کار در کشور، متذکر شد: مشکلات فرهنگی باید برطرف شود و سرمایه‌گذاری بیشتری در نواحی سواحل صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با تصریح بر اینکه بالغ بر 200 بندر کوچک و بزرگ در کشور فعال هستند، ابراز کرد: 11 بندر اصلی و تجاری هستند.

وی، ظرفیت تجاری موجود بنادر کشور را 184 میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: تا پایان برنامه توسعه پنجم این مقدار به 210 میلیون تن افزایش می‌یابد.

صدر با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب با عناوین اقتصادی، تصریح کرد: تمام این نامگذاری‌ها باید در امر دریا تحقق یابد و برای کاهش ترافیک جاده‌ای، تصادفات، آلودگی هوا و ... باید حمل و نقل ساحلی انجام شود.

وی، ساحل چمخاله را بسیار زیبا و منحصر به‌فرد خواند و متذکر شد: توسعه صنعت گردشگری برای توسعه اجتماعی، رونق اقتصادی و محرومیت‌زدایی مفید است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: ظرفیت بندر چمخاله در فاز نخست 600 هزار تن در سال است که 150 میلیارد ریال در این مرحله هزینه می‌شود.

به گفته وی، اکنون دو میلیارد دلار برای توسعه بنادر کشور از محل منابع داخلی سازمان و دو میلیارد دلار پروژه با مشارکت بخش خصوصی در بخش دریایی و بندری سرمایه‌گذاری شده است.

صدر خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی احداث و ساخت تجهیزات در بنادر را فراهم می‌کند و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها را انجام می‌دهد.

به گفته صدر، سال گذشته با وجود تحریم‌ها تخلیه و بارگیری در بنادر هشت درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است.

وی از ساخت 60 بندر کوچک چند منظوره توسط سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و اذعان کرد: 40 بندر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» و ترفند دشمن علیه کشور، تصریح کرد: دریا نخستین خط مقدم تحریم‌هاست که با سرمایه‌گذاری در سواحل دریا می‌توان با ایجاد اشتغال و کار در راستای تولید ثروت برای کشور گام‌های موثرتری برداشت.

انتهای پیام/84002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول