اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشری است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشری و هدایتگر است.

قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیلی امروز در همایش «نقش اصحاب قرآن‌‌، فرهنگ و هنر در سال حماسه سیاسی» در مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: قرآن نوری روشنگر و هدایتگر است و ایجاد روحیه امید و نشاط و برقراری ارتباط مناسب در پرتو آن تجلی می‌یابد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری قرآن در ابعاد مختلف زندگی مردم، افزود: به لطف الهی جامعه و مردم ما قرآنی هستند و برگزاری چنین همایش‌هایی قطعاً موجب سمت و سو یافتن بیشتر فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و اجتماعی می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش اصحاب قرآن، فرهنگ و هنر در تحقق حماسه سیاسی، اذعان کرد: کلمه حماسه به معنای شدت، صلابت و شجاعت آمده است و حماسه آهنگ خاصی دارد و بوی غیرت و مردانگی می‌دهد و این موضوع در تمام رشته‌های هنری مانند شعر، نظم، سخن و... وجود دارد.

وی با قدردانی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمینه تجلیل از چهره‌های برتر اصحاب قرآنی، فرهنگ و هنر در همایش مذکور، متذکر شد: این یک اقدام ابتکاری بوده که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره نقش و جایگاه کتاب در جامعه ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: کتاب از سه جهت دارای اهمیت است و پیامبر اکرم (ص) رسالت خود را با کتاب الهی قرآن آغاز کرد و امروزه این کتاب الهی ظرف انتقال فرهنگ‌ها و تمدن‌های اصیل شده است.

وی دومین دلیل با ارزش دانستن جایگاه کتاب در جامعه را توجه خاص ایرانیان به کتاب و کتابخوانی برشمرد.

معاون وزیر ارشاد اذعان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در سال‌های اخیر به ویژه دولت نهم و دهم بیانگر ارزش و جایگاه کتابخوانی در بین مردم و مسئولان است.

به گفته وی، اکنون 2 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال بوده که بیش از یک‌هزار کتابخانه در دولت نهم و دهم راه‌اندازی شده است.

اسماعیلی متذکر شد: در نمایشگاه کتاب سال جاری 500 هزار جلد کتاب در معرض دید عموم قرار گرفت که با وجود تمام مشکلات اقتصادی، فروش کتاب‌ها در نمایشگاه با افزایش 20 درصدی مواجه بوده است.

وی سومین دلیل جایگاه ارزشی کتاب در جامعه را یک ابزار دفاعی بسیار قوی در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: نقش و جایگاه قرآن بسیار قوی و غیر قابل انکار است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش هنر در حماسه سیاسی، تصریح کرد: سیره و سخنان پیامبر روشنگر قرآن بوده و تبلور تمام هنرهای عالم قرآن کریم است که به پیامبر (ص) نازل شد.

وی اضافه کرد: قرآن در نهایت کمال و زیبایی و هنر به پیامبر (ص) نازل شد و مورد وثوق تمام جویندگان حقیقت است.

اسماعیلی وظیفه فرهنگ‌دوستان و قرآن پژوهان را شناساندن قرآن به جهانیان دانست و یادآور شد: به یقین در این عصر که مورد هجوم انواع تهاجم‌ها قرار گرفته‌ایم با اصل قرار دادن قرآن از تمام بلایا مصون می‌مانیم.

این مسئول، با تاکید بر اینکه حماسه باید چند ویژگی منحصربه‌فرد داشته باشد اعلام کرد: ما نباید روح حماسه را تنها برای خود بخواهیم بلکه باید حماسه به‌نحوی باشد که هیجان و شور همگانی به‌همراه داشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان را در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: هنرمندان با خلق آثار حماسی در مقابل برنامه‌های مسموم شبکه‌های ماهواره‌ای ایستادگی کنند.

انتهای پیام/2300/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول