اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بی‌مهری به خبرنگاران مازندران/ این بار توسط دانشگاه علوم پزشکی

بی‌مهری به خبرنگاران مازندران تا جایی پیش رفت که دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای انعکاس فعالیت‌های انجام داده و نداده‌اش اقدام به دعوت از خبرنگاران غیر مازندرانی کرد.

بی‌مهری به خبرنگاران مازندران/ این بار توسط دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عدم شناسایی قابلیت‌های بومی و محلی در مازندران تبدیل به معضل شد و این موضوع در مازندران در حال گسترش است.

 به هر وسیله‌ای تلاش می‌شود تا قابلیت‌های بومی و ظرفیت‌های موجود در مازندران نادیده گرفته شود.

به عنوان نمونه در ایام برداشت برنج شاهد ورود بی‌رویه این محصول به مازندران هستیم و کشاورزان مازندران در زمان اوج برداشت محصول باید به خاطر ورود بی‌رویه این محصول دچار خسران شوند و اوج ناراحتی این قصه این است که برخی ادارات و نهادها‌ اقدام به توزیع برنج وارداتی در زمان برداشت این محصول می‌کنند.

در زمان برداشت مرکبات نیز شاهد واردات و محصولات به مازندران هستیم.

عدم توجه به قابلیت‌های بومی و محلی در ساخت و سازها نیز در مازندران به معضلی برای بیکار کردن مهندسان بومی و محلی شد و این روند بیشتر از جانب مدیران و دست‌اندرکاران مورد توجه قرار می‌گیرد.

ندیدن ظرفیت‌های بومی و محلی به حوزه رسانه مازندران نیز کشیده شد و دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرنگاران حوزه وزارت بهداشت را در قالب سه گروه جداگانه به شهرستان‌های بابلسر، قائمشهر و ساری برای ارائه گزارش از روند اجرایی طرح پزشک خانواده شهری به شهرهای مازندران عازم کرد.

اگر قرار است گزارش عملکرد ارائه شود خود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کنند چند بار از رسانه‌ها برای ارائه عملکرد دعوت کردند و خبرنگاران حضور نیافتند؟

مگر غیر از این بود که پس از ارائه گزارش عملکرد، خبرنگاران مازندرانی با دریافت یک «فلش» لب به اعتراض نگشودند و حتی در یکی دو جلسه حتی یک لیوان آب هم به خبرنگاران حاضر در جلسه داده نشد.

اگر قرار است مسئولان وزارت بهداشت و درمان از روند اجرایی پزشک خانواده در مازندران مطلع شوند همه رسانه‌های گروهی در مازندران در این استان دارای نماینده هستند، خود مسئولان علوم پزشکی مازندران با جستجوی کوچک در فضای مجازی و مکتوب قابلیت‌های رسانه‌های مازندران را ببیند.

اگر مسئولان وزارت بهداشت درخواست بازدید دادند چرا از جانب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه مقاومتی انجام نشد که اینگونه قابلیت‌های بومی و محلی رسانه‌ای در مازندران نادیده گرفته ‌شود.

اگر بحث ارائه گزارش است که هر روز در رسانه‌های استان مازندران از وضعیت و اقدامات مسئولان در ارتباط با پزشک خانواده شهری گزارش درج می‌شود. اگر از واقعیت‌های پزشک خانواده و ارجاع در مازندران قرار است گزارش تهیه شود روند گزارش‌گیری این نیست که در روز کم‌مراجعه از رسانه‌های مرکز کشور برای ارائه گزارش‌گیری از طرح پزشک خانواده دعوت شود.

در سایت وزرات بهداشت خبری درباره بازدید خبرنگاران از وضعیت خانه بهداشت روستای آکند درج شد. در بیشتر بازدیدها مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران سعی می‌کنند بیشتر منطقه توسعه‌یافته را در ارائه گزارش مدنظر قرار دهند چرا برای ارائه گزارش کسی سعی نمی‌کند منطقه اصلا توسعه‌نیافته را مد نظر قرار دهد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خوب یاد دارند که سال گذشته پدر چهار فرزند به خاطر نبود امکانات اولیه در مرکز بهداشتی درمانی «تلمادره» شهرستان ساری (حداکثر فاصله با مرکز مازندران 70 دقیقه) جانش را از دست داد و بارها از مسئول بهداشتی درمانی برای بازدید درخواست شد و کسی توجه نکرد.

منطقه کجور مازندران از خدمات اولیه بهداشتی درمانی در رنج است، در منطقه هزار جریب نکا و بهشهر کمبود خدمات درمانی بیداد می‌کند، بیمارستان‌های 10 تختخوابی که در بیشتر گزارش‌ها مورد توجه مسئولان است از استانداردهای تعریف شده علوم پزشکی برخوردار نیستند، در بیمارستان امام ساری بیمار برای آندوسکوپی حدود چهار ماه در نوبت باید منتظر باشد، مرکز بهداشتی درمانی کیاسر نیز همچنان استیجاری است و در حال تخریب است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به حدی به خاطر حضور اصحاب رسانه پایتخت «جوگیر» شدند یادشان رفته بود که از رسانه‌‌های مرکز استان مازندران برای پوشش خبری دعوت کنند و این در حالی بود که در زمان برگزاری مراسم تقدیر از مقام شامخ استاد در حوزه علوم پزشکی مازندران، خبرنگاران پایتخت‌ در راه عزیمت به هتل برای سرو غذا بودند.

البته برخی از مدیران رسانه‌ها با اشاره به مشاهده توانمندی‌های خبرنگاران مرکز استان مازندران از اعزام خبرنگار حداقل به مرکز استان مازندران خودداری کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید بداند مازندران دارای ظرفیت‌های بی‌شمار رسانه‌ای است که برای انعکاس فعالیت‌ها و نشان دادن نارسایی‌ها نیازی به اعزام خبرنگار از استانی دیگر نیست.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول